Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: rött/grönt blink efter omflash

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

    Red face rött/grönt blink efter omflash

    Hej, Jag har köpt en färdig moddad xbox med X-ECUTER 2.2 chip. Skulle försöka byta hårdisk för ett tag sen men dvd:n kunde aldrig läsa superdisk 3.6 skivan (har provat den i andra xboxar så jag vet att den funkar).

    Så jag tänkte att jag skulle flasha om bios och se om det blev nån skillnad. Jag flashade med X2_4977 - ALL XBOX - 256K och när jag sen skulle starta xboxen blinkar den bara rött/grönt och stänger av sig själv och sen startar den sig själv igen och fortsätter blinka rött/grönt.

    Jag har en switch för att kunna stänga av chipet och när jag gör det så fungerar xboxen, det går alltså att köra orginal men jag måste ställa om klockan varje gång (inställningarna sparas inte)

    VAD KAN HA HÄNT?! SNÄLLA HJÄLP MIG NÅGON......

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Kungsbacka
    Inlägg
    220
    Respekt
    22
    Låter mycket skumt, då jag själv har ett sådant chip och har chipat med exakt samma bios en gång i tiden.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Ja visst är det jätte-konstigt! Man ska väl inte kunna förstöra något genom att flasha?! Om man inte råkar rycka ut ström-sladden eller nåt sånt undertiden den håller på,men det gjorde jag inte, allt gick som det skulle ända tills jag skulle starta den igen.....

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är inte alls konstigt, bioset du flashat med fungerar inte i xbox version 1.4 eller senare. Du måste skicka in chippet till mig för omflashning eller flasha om chippet på annat sätt.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Det är ganska dumt att det följer med programmvara som kan sabba chipet......

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Småland / Sweden
    Inlägg
    30
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av abigail
    Det är ganska dumt att det följer med programmvara som kan sabba chipet......
    jag har precis för 10minuter sedan fått samma problem med min........hur löste du dit problem med Xboxen?? Skickade in den eller?? finns det inget man kan göra själv??
    Chippad Xbox (X-ecuter 3CE,200gb Seagate barracuda)

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    jo, jag skickade in den........

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    173
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av abigail
    Det är ganska dumt att det följer med programmvara som kan sabba chipet......
    Det är nästan ännu dummare att sätta igång att flasha och ha sig om man inte har en susning om vad man håller på med.

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Småland / Sweden
    Inlägg
    30
    Respekt
    21

    Unhappy

    Citat Original inlägg av Hansi
    Det är inte alls konstigt, bioset du flashat med fungerar inte i xbox version 1.4 eller senare. Du måste skicka in chippet till mig för omflashning eller flasha om chippet på annat sätt.
    jag har nu haft en kompis med ett likadant chipp som jag själv har och flashat om min i hans maskin......det funkar i hans maskin och starta upp den. men min startar fortfarande inte på chippet.......har kollat lödningarna och de såg fina ut. det blinkar rött/grönt fortarande........har även testat med hans chipp i min konsol utan att den startar.......men den startar om jag stänger av chippet hur fint som helst......kan kablarna i till chippet pajat på något vis?? de kablarna mellan moderkortet och chippet ? switchen till chippet av/på verkar funka för det tänder och släcker lampan. Har dessutom provat en hel del olika bios men utan nåt resultat. MITT chipp startar juh i hans Xbox så minn chipp verkar juh vara okey! nån som vet vad som kan ha hänt? Allt pga avv jag flashade till 4977bios för några dagar sedan. Behöver hjälp omgående tack.
    mvh.Peter
    Chippad Xbox (X-ecuter 3CE,200gb Seagate barracuda)

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Titta på ditt moderkort mellan processorerna och kontakten för sladden till tv:n.

    Där sitter ett chip som är märkt CONNEXANT eller FOCUS. Du har antagligen ett FOCUS chip (xbox version 1.4 eller senare).

    Du måste använda x-ecuter 2 4979 eller senare på xbox 1.4.
    Attached Images Attached Images

Liknande diskussioner

  1. knepigt fel, först stabilt grönt sen 2ggr grönt sen rött/grönt
    By kallejalle in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 04:51
  2. Subtitles kommer lite efter i XBOX Media Player 2.2
    By ollie in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-23, 15:45
  3. Blink blink
    By Madscion in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-28, 18:15
  4. med nytt bios rött/grönt blink
    By supreme in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-12-11, 11:56
  5. Rött/Grönt blink!
    By pACE in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-10-16, 21:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •