Funderar på att köpa ett Xbit chipp men vill inte löda i Xboxen, hur vanligt och lätt är det att Xbit chippet tappar kontakt och man måste skruva ur och i det igen?
Funderar på att köpa ett Xbit chipp men vill inte löda i Xboxen, hur vanligt och lätt är det att Xbit chippet tappar kontakt och man måste skruva ur och i det igen?
Mitt funkar klockrent,nemasproblemas.Perfekt att kunna byta bios hur som helst bara att köra genom usb,n.Inga problem att montera.
Jag har haft chipet sen det släpptes och efter vissa installationsproblem (okunnighet kanske.. ) har det fungerat klockrent. Jag har haft med mig boxen på många resor nu ochh det har inte varit några som helst problem med kontakten med chipet. Det enda man får vara försiktig med är den utanpåsittande switch enheten.
Okej tack Har hört lite delade meningar; vissa menar att det fungerar hur bra som helst (mest svenska som säger att det fungerar bra, av någon konstig anledning ) medan andra säger att den jättelätt tappar kontakten..
Har beställt mitt chipp, någon som har lite tips inför installationen med pogopins?
Asså är det bara den där skruven man ska fästa chippet med eller är det något annat man ska fästa med förutom skruven?
Bara skruven
Hur egentligen får chippet kontakt med D0 punkten?
Med en spiked pin som sitter på chippet, via en pogopin som med alla andra punkter..
Bookmarks