Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Vilket chip?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post Vilket chip?

    Hej jag har lite frågor angående vilket chip jag ska välja...
    Jag har nyligen köpt en ps2a modell 39004
    och undrar nu över vilket chip ni anser vara bäst till denna modell för att kunna spela us backups,japan backups,pal och eget brända spel
    2.jag har hört talas om någonting som kallas för (green screen)vad innebär det?
    3.hur lång garanti har man på ett installerat chip?
    4.låt säga att jag skickar i väg min ps2a till er för en installation av ett chip,och får tillbaks den och den inte fungerar,står ni då för frakten tillbaka till er för en kontroll?
    5.hur långt tid skulle det ungefär ta för mej att få tillbaka min härliga konsol om jag låt säga skickar den till er på måndag.
    6.tack på förhand camilla.....

  2. #2
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ursprungligen skrivet av camilla:
    <strong>Jag har nyligen köpt en ps2a modell 39004
    och undrar nu över vilket chip ni anser vara bäst till denna modell för att kunna spela us backups,japan backups,pal och eget brända spel</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Messiah 2. </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif"><strong>
    2.jag har hört talas om någonting som kallas för (green screen)vad innebär det?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Att man inte kan se på DVD-film med RGB-kabel (= bilden blir grön).

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    1: Messiah 2 PRO om du bara bryr dig om spelen. DMS3 om du även vill se importerade DVD-filmer...och om du anser att "green screen" är ett problem!

    2: Utan "RGB-mod" eller "Green Screen fix" så blir bilden grön när man spelar upp dvd-filmer och använder rgb-kabel. Enda lösningen jag känner till på din modell är att man använder DMS3 chippet.

    3: Livstids garanti på lödningarna, minst 1 år på chippet (beror på om chippet fortfarande finns i vårt sortiment om/när det går sönder...fast det är extremt sällsynt att ett chip går sönder...)

    4: Ja, vi skickar en paketlapp som är kopplad till vårt kundnummer hos posten, så du behöver inte betala något för returfrakten.

    5: Skicka med företagspaket så har vi den på tisdag. Har du tur så skickar vi tillbaka den på torsdag och har du enorm tur så har du den redan på fredag. Har du mindre tur så har du den antagligen i slutet av veckan efter att vi fått in den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Vilket chip?!?
    By KikkomaN in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-05, 22:40
  2. Vilket bios till vilket chip?
    By Recman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-06-24, 13:24
  3. Hjälp.. vilket chip?
    By Mouse in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-01-14, 23:51
  4. Vilket multi-x chip ska jag ha?
    By Zwager in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-13, 03:59
  5. Vilket chip?
    By Stefan in forum Dreamcast produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-12-05, 19:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •