Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Nätverksproblem

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    gbg, Sweden
    Respekt
    0

Nätverksproblem

Hejsan!

Jag har stött på lite trubbel. Kom på att jag hade ett extra nätverkskort liggandes (dock ingen hub eller router) så jag tänkte man kunde koppla in xboxen på det andra kortet med en korsad kabel.

Detta fungerar alldeles utmärkt för att skicka filer fram o tillbaks mellan datorn o xboxen, tyvärr fungerar min internet-anslutning inte alls längre. Det verkar som om anslutningen mot xboxen slår ut anslutningen från datorn till modemet. Min kompis har sitt xbox inkopplat exakt likadant och även exakt samma problem, internet anslutningen dör när man använder anslutningen mot xboxen. När man inte ftpar till xboxen fungerar dock internetanslutningen som vanligt igen.

Någon som är lite haj på nätverk och vet vart felet ligger?

Mvh,
    k0mand0

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    0

Hej!

Ibland har man inte installerat ett protokoll för nätverkskortet för att göra det ska man göra så här:

1. Gå in på "Kontrollpanelen"
    2. Och öppna "Nätverk"
    3. Titta så det finns något som heter "TCP/IP ->"Ditt nätverkskorts namn"
    4. Om det inte finns något sånt tryck på ditt på ditt nätverks kort och "Lägg till"och sen "Protokoll" och välj "Microsoft" som tillverkare och sen på "Närverkks protokoll" väljer du "TCP/IP" och sen trycker du på "Ok".

Sen så ska du sätta in ip:n för nätverks kortet öppna "Nätverk" igen och markera "TCP/IP ->"Ditt nätverkskort" och tryck "Egenskaper" där står det "Ip-adress" skriv tex. 192.168.0.1 och nätmask ska vara 255.255.255.0

Lycka till med FTP:andet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

//Ville Koppelo

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21

Internetdelningen

Har du kryssat i rutan för internetdelning på de nätverkskortet som går till ditt internet?

Jag kör precis som dig med två nätverkskort och korsad kabel. Hade själv samma strul i början, men genom att klicka i internetdelningen så fick jag det att funka att både vara ute på internet och komma åt boxen. Samt att boxen kommer åt internet.

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    gbg, Sweden
    Respekt
    0
    Tack!

Tänkte bara meddela att det funkar jättebra efter jag valde att dela vidare internet anslutningen till lan-kortet. FTP speeden är väl sådär, men har hört att om man FXPar mellan en server på pc'n och xboxens server ska det gå att få upp farten nämnvärt (utan PASV tydligen).

Liknande diskussioner

1. Konstigt nätverksproblem
    By roine_johnsson in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-01-04, 20:17
  2. Xbox nätverksproblem
    By joellindgren in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-05-31, 02:43
  3. Nätverksproblem
    By salas in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2003-05-14, 11:37
  4. nätverksproblem!!!!
    By McClane in forum XBOX Nätverksspel / LIVE