Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: NEO4 info

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2001
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Smile NEO4 info

    Many questions about NEO4 regarding release date, price and number of wires. We cannot confirm any of these yet but the ball park figures are Price £55, Wires: 28, Release: 4 Weeks. (Before anyone moans about the price remember the AR2 was part of the equation before @ £30 - so AR2 + NEO2.2 would be over £40, so not that bad really)


    Man kan undra hur mycket psxcare kommer att ta betalt för detta chip.. en liten jämförelse:
    NEO2
    ***************.com - £2.95 (ca.45:-)
    psxcare - 500:-

    NEO4
    ***************.com - £55 (ca.830:-)
    psxcare - ? 10.000:- kanske =)

    [This message has been edited by pela (edited 27 July 2001).]

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2001
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Thumbs down

    ja det blir nog runt 10.000:-

    Psx-care brukar ta det pris som folk maximalt kan tänka sig betala. Synd att man inte har lödvana. De som har det borde erbjuda billigare montering.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Om du har synpunkter på vår prissättning är det ju ingenting som hindrar att du själv registrerar ett företag, hyr lokal, skaffar en telefonväxel, anställer lite personal, lägger upp en webshop och annonserar lite på internet och/eller de papperspublikationer som finns...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2001
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Wink

    Bra idé, det kanske man skulle göra. Det skulle nog inte vara några problem att ha en bättre uppdaterad hemsida än ni har:

    "Action Replay 2 version 1.3 för Playstation 2 - Vid samtidigt köp av PS2 Multi-X - 500:-
    OBS! Vi har slut på denna produkt. Vi kommer istället ta hem USB Extreme FM, vilken går att använda för att starta kopierade PS2 spel tillsammans med NEO2 Multi-X chip."

    .......................

    "Just nu har vi Action Replay 2 på lager för omgående leverans!"

    Konstigt, både slut på action replay och action replay på lager =)

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Gör det, så kanske du får någonting vettigt att göra av din tid.

    Angående uppdatering på hemsidan så prioriterar vi att våra anställda får några veckors semester att vila upp sig på, samt att beställda varor blir ivägskickade trots den personalbrist som alltid råder under semestertider.

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2000
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Post

    hmmm varför kostar ett chipp 20$ på ps2.***
    och 500 på psxcare

    olika leverantörer ?

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Ni som tycker att PSXcare tar ut myvket för sina produkter kan absolut ingenting om den här branshen!!

    Om te.x ett chip kostar si o så i dollar så tillkommer det frakt, tullavgift och att levernatören som levererar chipet ska tjäna på det också.

    Så du som tänker starta eget och göra allt till lägre priser....gör du det.....jag kan lova att det kommer att gå åt helvete för dig......för du är totalt inkompetent!
    That´s a fact!

    En liten fråga medans jag ändå är i farten.
    Om jag vill chippa min ps2´a hos er, vad gäller då för garanti?
    Eller vad är det för garanti som gäller om jag köper en cippad ps2´a hos er.
    Egmont/Sony lär ju inte ta i maskinen om nått går sönder på den, oavsett vad som är fel.
    Jag är sugen...men det är mycket pengar om nått strular till sig.

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2001
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Angry

    Om man betänker att NEO2.2-hexen (har ni börjat sälja den versionen än?) är fritt tillgänglig och ett PIC12C508-chip kostar under tjugolappen om man köper ett gäng, så är 500 spänn inte direkt billigt.

    En programmerare till chipet kostar f.ö. inte mer än 150-200 spänn heller. Dela med en polare eller två och man har sitt modchip för under hundringen.

    Nåväl, det är väl ingen välgörenhet som bedrivs här.

    BTW: Varför är inte Psxcare med på NEO-utvecklarens sida över rekommenderade installatörer?

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Thumbs down

    Jaha...i mitt föra inlägg så försvarade jag Psxcare och tyckte att dom hade helt rätt!

    Ja, jag vet att detta inte har nått med Neo4 att göra men iaf.......

    Ringde idag för att få lite info av PSXcare.
    Den person som svarade var ta mig fan den mest otrevliga person som jag hört i en telefon!
    Totalt jävla ointresserad av att ge mig utförlig bra info. Han lät som en svår baksmälla som bara mummla om nått.

    Från att ha varit mycket sugen på att köpa en chippad ps2 av er så har jag helt slagit det ur hågen pga det otrevliga bemötandet i telefon.

    Du Hansi, du verkar ha koll på läget. Ta du ett snack med övrig personal innan han/dom driver erat företag i botten.

    För han om någon låter som om han vore totalt inkompetent. Kundkänsla......Serviceanda....NAAA glöm det.

    Men det skiter väl ni i.....ni är väl så stora så en förlorad kund spelar väl ingen roll!

    And THAT´S a fact!

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2001
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Thumbs down

    Ja det verkar vara lite noll koll på personalen på psxcare.
    Nä jag skulle köpa ett chipat ps2 åt en polare för ca. 3 veckor sedan så ringde jag till psxcare och frågade om dom hade nått ps2 som var chipat och klart på lager..
    Ja svarade dom, vi har hur många som helst bara att komma och köpa.
    Bra tänkte jag och drog in på lunchen för att köpa ett.. Men när jag kommer dit så har dom inga chipade på lager så jag får stå och vänta i 1½ timme på att dom ska chipa det..
    Plus att dom inte har någon Action Replay 2 på lager.. så jag frågar när dom kommer att få hem sånna.
    "Vi har en bra kontakt i england nu så dom kommer om några dagar" får jag till svar.
    Nu har det gått över 3 veckor men fortfarande ingen action replay och varje gång man ringer och frågar när dom kommer att få hem dom så säger dom "dom kommer i veckan".
    Men i helvete heller!
    Man kan undra om den "bra kontakten i england" åker roddbåt från england till sverige med skiten.

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2001
    Inlägg
    93
    Respekt
    24

    Post

    Jag måste säga att psxcare VA bästa tv spels företaget men nu har dom kört skiten i botten men så kan det väl gå när man blir för "stor"

    Zolo

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2001
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post

    <font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Hansi:
    Gör det, så kanske du får någonting vettigt att göra av din tid.

    Angående uppdatering på hemsidan så prioriterar vi att våra anställda får några veckors semester att vila upp sig på, samt att beställda varor blir ivägskickade trots den personalbrist som alltid råder under semestertider.

    </font>
    Hahaha personalbrist?! När jag var in och köpte ps2 så var det sex stycken som "jobbade" (sprang runt och yrade eller lirade spel) så jag förstår att ni inte har tid att uppdatera hemsidan

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2001
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Wink

    jag vill bara hålla med om servicen...och påminna om öppettider som inte hålls..var där innan sommaren och ni öppnar l 10:00 och 10:10 var det stängt...men så ringde jag er och bad er öppna...så det var lite service ändå kan man säga!
    Ska ni inte tillhanda hålla PS2 DVD Region X.?? den finns ju på gameplay, men bor man nära stan så orkar man inte beställa utan vill komma in till er istället (när ni öppnar för att åka till Karlsta eller gävle..etc PS..har oxå talat med ngn där via telefon...han bara mummlar och ber en återkomma.....Annars bara bra!

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    <font face="Verdana, Arial" size="2">Ringde idag för att få lite info av PSXcare.
    Den person som svarade var ta mig fan den mest otrevliga person som jag hört i en telefon!
    Totalt jävla ointresserad av att ge mig utförlig bra info. Han lät som en svår baksmälla som bara mummla om nått.

    Du Hansi, du verkar ha koll på läget. Ta du ett snack med övrig personal innan han/dom driver erat företag i botten.
    [/B]</font>
    Tråkigt att höra. Jag tror jag vet vem du pratade med, en sommarjobbare som hjälpte till att packa här några veckor medan jag är på semester. Han jobbar INTE kvar, utan hade sin sista arbetsdag i fredags.


    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    <font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by dos:
    jag vill bara hålla med om servicen...och påminna om öppettider som inte hålls..var där innan sommaren och ni öppnar l 10:00 och 10:10 var det stängt...men så ringde jag er och bad er öppna...så det var lite service ändå kan man säga!
    Ska ni inte tillhanda hålla PS2 DVD Region X.?? den finns ju på gameplay, men bor man nära stan så orkar man inte beställa utan vill komma in till er istället (när ni öppnar för att åka till Karlsta eller gävle..etc PS..har oxå talat med ngn där via telefon...han bara mummlar och ber en återkomma.....Annars bara bra!
    </font>

    Personalen kommer c:a 09.00 och börjar hantera email, postorder osv. Ibland glömmer vi låsa upp dörren exakt 10.00 men vi brukar ju märka om det samlas folk utanför...

    DVD Region X, Action replay 2 osv har jag skickat pengar i förskott till datel för flera veckor sedan. Som någon skrev tidigare, man undrar om prylarna är på väg med roddbåt eller vad tusan det är frågan om.


    Ingen behöver oroa sig för att vår kundservice är på väg neråt. Eventuella problem är typiska "sommarpersonal som inte har full koll på allt problem" och kommer att upphöra i samma ögonblick som jag är tillbaka från semestern.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. NEO4 + Action Replay 2
    By killer in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-07-01, 06:16
  2. skumma neo4 chip & autoeject?
    By drummelpicard in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-02-14, 23:36
  3. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-02-11, 15:42
  4. Neo4 VARNING!!!
    By ktd in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2001-12-07, 00:11
  5. Messiah chipet...? Eller Neo4...?
    By makar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2001-10-09, 15:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •