Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: superdisc alternativ

Registrerade
    Jul 2003
    Från
    sweden
    Respekt
    22

superdisc alternativ

jag har letat efter superdisc men hittar bara "trasiga" enligt datorn o xboxet kan inte läsa dom, därför undrar jag om det finns nått annat bra som rekomenderas?

------------------------------------

edit:

e avalaunch bra? o hur instalerar man den i boxen?
    Last edited by fetalpluto; 2004-01-05 at 11:04.
    PS2 med förmodat Messiah2 chip.
    "någon gång för SJUKT länge sedan fanns den vattenlevande dinosaurie kaninen, som levde i vattnet och åt plankton" // Oskar, min NO lärare

Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Falun
    Respekt
    0
    Har inte använt super-disc men som ja fattar är den bara fullproppad men massa bra program.. Alla de lär du nog kunna hitta på xbins ftp server.. Gå in på #xbins @ Efnet för pass till ftp'n

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Sthlm
    Respekt
    0
    nja, Superdisc lär du nog hitta under kanalen #super-disc på Efnet. Det är väl Hansi som meckar ihop dem, inte snubbarna på Xbins....

Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Falun
    Respekt
    0
    Originally posted by peterjaco
    nja, Superdisc lär du nog hitta under kanalen #super-disc på Efnet. Det är väl Hansi som meckar ihop dem, inte snubbarna på Xbins....
    Vet att det finns där men han frågade om alternativ till super-disc eftersom det inte funkade för honom.. På xbins ftp server finns nog alla de programen som han behöver.. men som sagt inte helt säker eftersom jag inte använt super-disc..

Registrerade
    Jul 2003
    Från
    sweden
    Respekt
    22
    e det någon som kan beskriva hur man bränner den med nero(superdisc asså)? ska man göra om den till xISO?
    PS2 med förmodat Messiah2 chip.
    "någon gång för SJUKT länge sedan fanns den vattenlevande dinosaurie kaninen, som levde i vattnet och åt plankton" // Oskar, min NO lärare

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    22
    Man bränner SuperDisc genom att välja "Burn Image/ISO" i Nero och sedan väljer man att bränna "Track-at-once" och kryssa i "Finalize CD" sedan är det bara att bränna, om din xbox har problem att läsa skivorna prova med PHILIPS CD-RW skivor dem har fungerat perfekt på polarnas boxar då dom har Thompson och Philips läsare i sina, själv har man Samsung och är oerhört glad över det :-)

Alternativ till SuperDisc är att göra som mig dvs. göra sin egen installations CD med önskbara program och övrigt, plus att man lär sig något nytt också. Bra sätt att förstå hur man gör sin egen är att packa upp SuperDisc ISO'n med xISO och kolla evox.ini och lite annat.
    XBOX v1.1 - Samsung DVD
    Seagate Barracuda 7200.7 80GB
    X-ecuter2 Lite v2.2

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    0
    Det är också viktigt att ha en CD-RW skiva som man vet fungerar på sin XBOX.
    Hade en ISO som jag brände som betedde sig konstigt men när jag bytte till en annan skiva så fungerade allting smidigt.

Liknande diskussioner

1. HANSI: X2PRO + SUPERDISC??
    By Monks in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-04-26, 15:20
  2. superdisc frågor
    By Pepto in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2003-02-03, 18:50
  3. Superdisc 3.2
    By pemani in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-01-22, 17:50
  4. Enigmah och Superdisc 3 ?
    By carrier in forum X-BOX Hårdvaruforum