jag vill byta färg på min "eject LED" och vill ha röd..
så jag tänkte använda XBtool för detta så jag slipper att öppna boxen.. men jag förstår inte hur XBtool fungerar kan någon hjälpa mig?!
jag vill byta färg på min "eject LED" och vill ha röd..
så jag tänkte använda XBtool för detta så jag slipper att öppna boxen.. men jag förstår inte hur XBtool fungerar kan någon hjälpa mig?!
"-Jag är inte rädd för att dö.. Jag vill bara inte!"
[mEn_mAn] Har tyvär kört XBTool för lite för att tycka att jag kan det, hoppas du får svar här!
Du har säkert läst denna Thread,
http://forums.xbox-scene.com/index.p...&f=24&t=50825&
Men då måste du öppna boxen förstås.
Kan man ändra färg utan att byta dioder !?
// Pepplonet
Last edited by pepplonet; 2004-01-05 at 23:16.
Visit WWW.Pepplon.Com
jo den har jag läst men jag vill helst inte öppna boxen och det ska gå att göra det med XBtool men jag vet inte hur det fungerar och jag hittar ingen vettig guid eller readme fil..!
aa det har löst sig.. nu vet jag hur jag ska göra..
Ok och hur gör man !? vilka färger gäller !?
Tack på förhand.
//Pepplonet
Visit WWW.Pepplon.Com
Jag brukar göra om bios på datorn och ändra färgen på lampan på det sättet. Har ett bios som gör att lampan växlar mellan rött, orange och grönt hela tiden när xboxen är på. Sen efter att man gjort om bioset så döper man om det och ftp:ar över det till xboxen och flashar med det bioset.
XBOX
X-ecuter 2.2 Lite
X2_4983.06 Bios
120GB HD
SAMSUNG DVD
Wii 4.2E
WiiKey 1.99 Beta firmware
Nintendo DSi XL
M3i Zero
Nintendo 3DS
XBOX360
Flashad Iextreme ??
Playstation 3
roine_johnsson: vad heter det programet??
Jag har XBTool 1,0,8b19 som jag kör på datorn.
Du kan ladda ner det på http://www.xbox-tribe.com du hittar den under downloads och bios tool. Det har kommit ett XBTool 1,0,9 nu så det ska väl vara bättre antar jag.
Jag laddar över via ftp det bios som jag vill ha en egen version av till datorn, öppnar det genom xbtool och gör ändringarna och tar sedan "save as" och sparar det under ett annat namn och laddar över det till xboxen.
XBOX
X-ecuter 2.2 Lite
X2_4983.06 Bios
120GB HD
SAMSUNG DVD
Wii 4.2E
WiiKey 1.99 Beta firmware
Nintendo DSi XL
M3i Zero
Nintendo 3DS
XBOX360
Flashad Iextreme ??
Playstation 3
Om man bara vill kunna ha annan färg på LED lampan så kan man göra det i Avalaunch tex (utan att ändra bios med xbtool).
Kan välja vilken färg den ska ha när den står standby vilken färg den har när den laddar ngt.
men jag har evolutionX och där måste man väl andvända XBtool..?!
Vad är det mer man kan ändra i bios med det programet? Kan man ändra speeden på fläkten t.ex?Originally posted by roine_johnsson
Jag brukar göra om bios på datorn och ändra färgen på lampan på det sättet. Har ett bios som gör att lampan växlar mellan rött, orange och grönt hela tiden när xboxen är på. Sen efter att man gjort om bioset så döper man om det och ftp:ar över det till xboxen och flashar med det bioset.
ladda ner det så får du ju se vad det gör
Japp man kan även ändra speeden på fläkten med xbtool, återigen det kan man också göra om man använder avalaunch (sätta fläktspeed dvs).
Så varför inte göra det enda rätta glöm xbtool och använd avalaunch, släng evox och du blir glad och nöjd... :-)
Hmmm... tycker avalanch suger! Men jag kanske har en gammal version? Får det inte att funka ihop med dvdkitet, buggar då...
Vilken är nyaste verionen?Vore det inte bättre att ändra i bios? Då man kör andra program såsom xbmp eller spelar spel... det e juh då man vill ha upp fanspeeden. För om den bara står igång med Avalanch så bli den juh inte särskillt ansträngd?
Last edited by Zelloc; 2004-01-08 at 17:54.
Tack mannen, ska prova lite ikväll får man se.Originally posted by roine_johnsson
Jag har XBTool 1,0,8b19 som jag kör på datorn.
Du kan ladda ner det på http://www.xbox-tribe.com du hittar den under downloads och bios tool. Det har kommit ett XBTool 1,0,9 nu så det ska väl vara bättre antar jag.
Jag laddar över via ftp det bios som jag vill ha en egen version av till datorn, öppnar det genom xbtool och gör ändringarna och tar sedan "save as" och sparar det under ett annat namn och laddar över det till xboxen.
//Pepplonet
Visit WWW.Pepplon.Com
har fått min färg nu ska se om jag hinner spruta på den imorron..
rött, silver och svart ska det bli!
Låter tufft, släng ut bilder av bygget så vi andra får se ....Originally posted by mEn_mAn
har fått min färg nu ska se om jag hinner spruta på den imorron..
rött, silver och svart ska det bli!
Visit WWW.Pepplon.Com
nu är jag färdig med målandet och här är några bilder..
nu undrar jag hur mycket ström kan man ta från xboxen till lysrör och liknande och var tar man ström ifrån??
Snyggt, ser bra målat ut !
Jag har tagit ut ström till 3 dioder och 2 lysrör, gick fint, tog det från "supplyen" (stavning ) , du kan även ta från en kontakt.
Kan nog fixa fram lite bilder på min sida.
//pepplonet
www.pepplon.com
Visit WWW.Pepplon.Com
tack så mycket!
okej..!
ja det skulle va trevligt med lite bilder=)
Måste bara säga att XBtool_1.0.12 är ett vädigt bra program om man vill ha sin box lite mer olik än andras.. Jag förändrade mitt X vid startuppen så nu har det olika förger osv osv.. Sen att ändra hastigheten på fläkten e bra som me.
/Mab
är det bara jag som tycker det e ganska "lame" att ändra sin eject led med hjälp av ett program? jag ändra det själv på typ 10min verkade som det gick snabbare
btw najs färgcombo på boxen
haha jo det var det men nu så ändrade jag det utan XBtool ändå och det gick väl ungefär lika snabbt! =)
vart köpte du färgerna du spray med? vilket märke lr typ av färg är det?
jag köpte dem på biltema.. vanlig hobbyfärg sen köpte jag lacken där med fast det va nån annan som är till bilar, det var nästan det billigaste jag kunde hitta 39kr styck eller nått och det blev väldigt bra..
hmm oki, man ska kanske ta en tripp te biltema
gör så..! =)
tjaOriginal inlägg av pepplonet
vart tog du strömmen sa du?
späningen 12 volt behvöver jag vart kan man ta det i boxen utan nått bli galet,.,.
hehe mvh
Xbox 1.2
Aladdin Advance chip
EvolutionX
Maxtor 80 Gb 7200Rpm >hårddisk<
visst det går bra skulle jag tro.. du kan ju ta det från hårddisken brukar va enklast.tja
vart tog du strömmen sa du?
späningen 12 volt behvöver jag vart kan man ta det i boxen utan nått bli galet,.,.
hehe mvh
Bookmarks