min box hittar ej sitt ip-nummer det står 0.0.0.0 .det funkade senast för en vecka sedan,då kunde jag ftp:a över filer till boxen. kan någon hjälpa mig??
min box hittar ej sitt ip-nummer det står 0.0.0.0 .det funkade senast för en vecka sedan,då kunde jag ftp:a över filer till boxen. kan någon hjälpa mig??
Kollar så att det inte är glappt vid nätverkskontakten. Det ska lysa en liten lampa när den är connected.
linestatus är ok i settings samt att den gröna lampan lyser bak på nätverksuttagetmen jag får fortfarande ingen ip-adress på boxen
Hur är XBoxen kopplad?
Om du har en pc som du kopplar till.
Sätt fast IP på båda och kolla med FTP om du får kontakt.
Om du har DHCP på din PC eller router står det något i loggen om att den inte kan ge ut någon address?
Om den är kopplad direkt till Internet, kolla med din pc direkt kopplad med samma kabel som till xboxen och se om pc maskinen får IP.
jag kör den ifrån en pc via en switch till boxen .använder cute ftp 5.0 xp det jag får upp i loggen är: can`t connect .can`t log in.disconnected.allt funkade för en vecka sedan .jag undrar om det är något i boxen t.e.x inställningar??
jag har varit inne i boxen och raderat gammla spel samt tagit bort filmer kan jag har varit i något program och ändrat på inställningar??
Bookmarks