Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Varför ger ni ingen support?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Feeking åmål
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Varför ger ni ingen support?

    Har frågat på ICQ 2 ggr. Och här på boardet. detta:

    Hej, jag har strulat med mitt X-Ecuter 2 lite chip så jäkla mycket nu.
    När jag startar Rebootar sig xboxen 3ggr. sen ställer den sig och blinkar grönt/rött.
    Direkt när jag tar bort d0 sladden (den grå) så startar den. fast med original bios.
    Jag har testat bägge d0 punkterna och får samma resultat. vad kan detta vara?



    Skulle vara trevligt om ni kunde ge lite råd och inte bara ignorera.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    prova med d0 på undersidan istället

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Problem med lödningen på lpc-punkterna

    Fel bios i chippet

    Trasigt chip

    Du kan alltid skicka in chippet för kontroll av chip+bios. För att vi skall kunna kolla lödningarna måste du komma in med boxen.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Feeking åmål
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Okej tackar då vet jag.
    Det kan nog vara lödningarna, Speciellt d0 tänker jag på då. Använt en lödkolv med storspets, ska löda om på jobbet med jättesmal spets.
    så får vi se vad som händer.

    Läste någonstans att om man ansluter d0 till jord så startar den alltid med chippet på?


    Jaja, Wish me luck

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Originally posted by dhega
    Okej tackar då vet jag.
    Det kan nog vara lödningarna, Speciellt d0 tänker jag på då. Använt en lödkolv med storspets, ska löda om på jobbet med jättesmal spets.
    så får vi se vad som händer.

    Läste någonstans att om man ansluter d0 till jord så startar den alltid med chippet på?


    Jaja, Wish me luck
    Japp, d0 till jord = stänger av originalbios = boxen får panik och börjar leta bios på debug-porten (där den hittar x-ecuter 2 eller vad man nu lött fast)

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    30
    Respekt
    21
    Jag har haft exakt samma problem som dig med mid x2.2. Att boxen bootar om 3x och sedan blinkar rött, alltså inte ICQ-supportproblemet . Min box fungerade också bra när jag inte hade d0 jordad.

    Jag tyckte att mina lödningar såg jättebra ut och kontrollmätte dem tusentals gånger. Dessutom synade jag hela mitt moderkort under förstoringsglas massor av timmar för att se om jag hittade något lödspill. Lösningen var en dålig lödning vid LPC:n, stället där du har lött de 11 paralella pinnarna (om nu 11 pinnar kan vara paralella :-)). Det var ett mikroskopiskt mellanrum mellan lödning och ledningsbana som jag inte märkte vid mätning eftersom jag pressade samman dessa när jag höll fast mätproberna.

    Om boxen funkar med chippet disablat så är mitt tips precis som Hansi säger: dålig bios / fellödd LPC.

    Nu till din andra post om hur boxen bootar med d0 jordad.
    Det är riktigt att d0:an styr huruvida boxen ska boota från ditt modchip. Jordad = modchip och ojordad = moderkortets bios så jag tror att du kan sluta felsöka din lilla d0:a och irikta dig på LPC: och din bios.

    Hoppas detta kan vara till någon nytta och lycka till!

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Feeking åmål
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Fyfan vilket bra svar.
    Tackar bägge 2. Så om boxen ej startar med d0 pålödd så vet man ju att det ej är fel på d0 punkten. Precis det svaret jag ville ha

    JAha så LPC lödningarna är så jädra känsliga. humm.. Får ta med till jobbet med riktig lödkolv och värma upp och dra på lite med lödtenn då.

    Återkommer på måndag med resultatet.


    (Liten fråga till, Där man skruvar fast Jorden, den skruven i i chassit har tyvärr blivit lite sliten så jag anslöt jorden till den svarta ström kabeln, (Den som går till HDn, där måste man ju få minst lika bra jord eller?)
    Eftersom ja gärna vill ha chippet aktiverat hela tiden kan ja väl lika gärna ansluta d0 till jord? hehe

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Feeking åmål
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Usch suttit och lött om allting. Fungerar lika dåligt nu

    Kan det vara så att det är fel på chippet?... eftersom D0 är krånglig kör ja den på jord istället. men det hjälper inte. och LPC lödningarna är helt omöjligt att dem inte har kontakt. dem går rakt igenom har har ganska rikligt med lödtenn runt om..

    Är det ofta fel på chippen? eller är det bara jag som helt enkelt är för kass?


    BTW!
    Xboxen skall väll starta utan HD och DVD va?.... Original chippet startar ju ialf då
    Last edited by dhega; 2004-01-15 at 00:41.

Liknande diskussioner

  1. varför har jag ingen mapp F??
    By ozzman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2004-12-13, 16:23
  2. X-Link ger felmeddelande "Port Check Failed". Varför?
    By Kalajo in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-05, 00:16
  3. xbox-->PC med bostream= ingen kontakt, varför?
    By T2 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-07, 08:31
  4. Varför två "hårddiskar" med EvoX?
    By Steeth in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-23, 17:59
  5. varför ingen bild på r & r
    By mapa in forum PC - spelfrågor
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-03-02, 10:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •