Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Vad kan fela? 2.3b, xbox 1.4 2003-10-20

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    37
    Respekt
    21

    Vad kan fela? 2.3b, xbox 1.4 2003-10-20

    Jag har följt div guider på nätet och kommit fram till att min xbox är v1.4.
    Baserat på att jag har jord mellan nedre vänstra punkten på lpc bussen och jordskruven. samt focus decoder chip.

    Så jag följde guiden som jag fick med chipet, och gjorde en wire install. jag har mätt på bägge sidorna moderkortet jag har kontakt på både D0 och LPT punkterna.

    Satte ihop allt med lt porten och dip switch modulerna på plats och korrekt ihopsatt, med blå flärpen på lpt portens folie uppåt+utåt.

    När jag startar boxen med chipet PÅ write 4 PÅ och 3,2,1 OFF så startar boxen upp kolsvart bakgrund. inget på skärmen och ingen dvd släde åker ut.
    Faktum är att xboxen startar upp slocknar up slocknar sen 3:e gången blinkar den rött/grönt.

    Jag får ingen kontakt med modchipet med hjälp av x2bm heller varken dos eller windows versioner. (dos versionen med dos 6.22 bootdisk)

    Lysdioderna på chippet lyser blått när chippet är i write mode.

    Eftersom ingen släde åker ut så kan jag inte flasha biosen med cd-rw heller.

    Testade komma åt chippet med 3 olika kablar 2,1 och egen tillverkad rak 0.4 meter lång kabel.
    Samt 2 olika datorer.

    LPT settingsen på bägge datorerna i bios är ECC + EPP, 378H.
    Och de har olika moderkort bägge datorerna.

    Hållt på i nästan 2 dagar testat olika varianter.

    Nu har jag gjort om precis allting från scratch dock använd pinheader denna gång.
    Samma resultat.

    Vad göra jag tror chipet är felaktigt jag.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Enklast är väl att lämna in chippet där du köpte det för kontroll, antingen är chipet trasigt/felflashat eller så är monteringen inte 100%

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    vakna upp irriterad som fan och svort lite på boxen.

    Din jävla maggot ska sparka dej så att din skapare får on i örat.
    sa jag till den.

    Sen gjorde jag samma sak som jag gjort 20 ggr ca fast den här gången testade jag på ett dvd-rw media.

    ok den kastar inte ut dvd släden men om jag trycker ut den och matar in en skiva själv.

    Så ja skapade en dvd-rw skiva med en BIOS.BIN ( copy /b 256k.bin + 256k.bin + 256k.bin + 256k.bin BIOS.BIN) samt några lämpliga filer, hade en gammal original release sen mina gamla distribution dagar på ett dat band.
    la in 200meg skräp.

    brände utan joliet, gick in i settings på nero 6.3.0.0 och tog bort correct joliet filenames.

    brände fanskapet.

    och testade, svart skärm men jag tyckte jag hörde dvd´n snurra så jag avvaktade 20 sek senare slocka xboxen.
    och när jag startade fick jag xecuter2 samt att den fick jag felkod i rutan att dne inte hittade nån dash
    wohoo progress.

    så nu ska jag till att lägga in dash osv.

    hursomhelt, dagens lärdom.

    Funkar inget annat HOTA med våld.

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-20, 22:38
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •