Tja jag har en Japansk PS2 SCPH-15000 och jag undrar ifall det finns någon sort av chip som man kan spela importerade spel (i detta fall svenska spel)
Tja jag har en Japansk PS2 SCPH-15000 och jag undrar ifall det finns någon sort av chip som man kan spela importerade spel (i detta fall svenska spel)
Det fanns inte när du frågade, men nu har vi ORIGACHIP på lager!
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Hej! jag har också en japansk SCPH 15000 med neo2.2 chip monterad.
Min fråga är om jag kommer att kunna installera Neo4 hos er när ni får in det, eller gäller dessa chip bara för europeiska?
jag vill kunna spela:
brända back up spel
HK Silver
DVD-r spel.
Svenska original spel
samt kunna se på dvd filmer oavsett region.
Är detta för mycket att begära?
No Comments..!
Det kommer att ta ett tag innan NEO4 eller Messiah är tillgängliga för japanska PS2.
Det är även MYCKET osäkert om någon lyckas få en japansk PS2 att spela upp PAL DVD-filmer.
Den bästa lösningen är origachip + dvd region X. Det går bra med en europeisk DVD region X då origachipet bootar den... Då kan du spela ALLA spel (med swaptrick för PS2 kopior) och se R1 NTSC filmer. Alla PS1 original/import/kopior samt PS2 original/import är direktboot.
[This message has been edited by Hansi (edited 07 November 2001).]
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Just nu kan jag bara spela brända cd-r ps2 spel på min ps2 med hjälp av AC2 vers: 1.9.
Jag har silver spel som ej fungerar.
Vill i framtiden kunna spela dom + DVD backups. Om ni kan ordna detta så åker jag till er snart och lämnar min ps2.
Min fråga är nu:
kan man fixa origachip + dvd region X på en japansk ps2 hos er?
Vad blir priset då?
Får man nån garanti om att alla dessa silver/backup spel ska fungera?
Tacksam för svar.
No Comments..!
Vi har Origachip för japansk PS2 samt DVD Region X på lager.
Vi kan aldrig garantera att ALLA spel fungerar. Om du vill kan du komma till vår butik på Hallandsgatan 30 och testa några av dina spel på en japansk PS2 med Origachip och DVD Region-X och/eller AR2.
Bookmarks