Jag har nyss köpt en KISS DP-500 och undrar om jag har gjort bort mig. Den kostade 2495 och för samma pengar får jag en moddad eller bios-uppdaterad XBOX som tycks kunna allt min DP-500 kan plus att den har hårddisk och man kan spela grymma spel på den.
Men jag har aldrig sett en XBOX så hur ska jag veta detta?
Kan någon vara snäll att berätta för mig på vilka punkter XBOX är lika bra, bättre eller sämre?
Kiss DP-500 kan:
1. Spela DVD, VCD, SVCD, DIVX 4.x, 5.x, XVID, MP3, OGG, WMA, AC3, JPEG
2. Regionsfri
3. Progressive Scan
4. Spela filer från CDR, CDRW, DVDR, DVDRW, flera olika format på samma CD/DVD går bra
5. Streama från PC med krav att PC'n har ett speciellt klientprogram som delar ut filerna.
6. Ansluta till din utrustning över SCART, Composit Video, S-Video, SPDIF COAX, SPDIF OPTICAL, Analog.
7. Styras helt med trådlös fjärr.
8. Spela DIVX 3.11 sålänge det inte blir mycket rörelse för då fryser bilden :-(
Nu är det klart att DP-500 krånglar, ett nytt firmware löser problem och skapar dubbelt så många nya. Men efter att ha läst här en stund verkar XBOX krångla en del också, så det kan jag ta. Bara det OFTAST fungerar.
Om det är så att jag kan göra lika mycket och mer med en XBOX så dumpar jag nog min DP-500 till min farsa och skaffar en XBOX istället, men jag vill helst vara säker.
Tack!
Bookmarks