Måste man bränna ner spelen på dvd-skivor eller finns det versioner som får plats på cd?? Altså backuper eller tankade spel från nätet??
Måste man bränna ner spelen på dvd-skivor eller finns det versioner som får plats på cd?? Altså backuper eller tankade spel från nätet??
Om du lägger in ett spel (orginal eller backup) på hårddisken på din xbox, så kan du sedan ftp:a över det till datorn. Använd sedan ett program för att göra om mappen med spelet till en xiso fil. Själv använder jag "XISO" för att göra min xiso filer. Sedan sätter du i en dvd eller cd-rw skiva i brännaren och öppnar nero och tar bränn image och väljer xiso filen som du gjorde och tar sedan bränn.
Hittar du nåt xbox spel som får plats på en cd-rw skiva så ska det väl gå att bränna det på en sån skiva. Använd DVD-R skivor när du bränner spelen annars. DVD+R skivorna kan bara läsas på xboxar med thompson dvd-läsare. I xboxar med samsund dvd-läsare står det bara "unknown disc".
Spel man bränner på DVD-R skivor går i gång både på xboxar med samsung och thompson läsare.
XBOX
X-ecuter 2.2 Lite
X2_4983.06 Bios
120GB HD
SAMSUNG DVD
Wii 4.2E
WiiKey 1.99 Beta firmware
Nintendo DSi XL
M3i Zero
Nintendo 3DS
XBOX360
Flashad Iextreme ??
Playstation 3
GTA3 tar nåt på 700 mb. Om du hittar en cd-rw skiva på 800 mb ska det nog gå att bränna det utan problem. Annars ska det på nåt sätt som jag ännu inte orkat ta reda på, att bränna flera spel på en och samma dvd-skiva.
XBOX
X-ecuter 2.2 Lite
X2_4983.06 Bios
120GB HD
SAMSUNG DVD
Wii 4.2E
Nintendo DSi XL
M3i Zero
Nintendo 3DS
XBOX360
Flashad Iextreme ??
Playstation 3
Ok, men det flesta spel är så stora så dom måste brännas på DVD eller? Har endast CD-brännare och som det verkar så är det lättare att få tag i spel som rymms på CD till ps2 än xbox, vad tror du om det??
Stämmer nog ganska bra att PS2 spelen oftast får plats på en cd.
Vet ej om det är nerbantade versioner av spelen. Verkar ju inte vara nån skillnad mellan de som ligger på cd och de som ligger på dvd.
XBOX
X-ecuter 2.2 Lite
X2_4983.06 Bios
120GB HD
SAMSUNG DVD
Wii 4.2E
Nintendo DSi XL
M3i Zero
Nintendo 3DS
XBOX360
Flashad Iextreme ??