Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Philips problem

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    0

Philips problem

hej
    kan någon tipsa om vad man ska använda för skivor och brännarprog till en box med philips dvd.har en pioneer 106 d brännare har använt nero,stomp clonedvd ,dvd decrypt och 120 %
    med skivor som tdk dvd-rw o +rw,fortis +rw,infinity-r,memorex.
    har inte lyckats med att få ett spel att fungera i boxen.vor e kul att få något tips på fungerande skivor och vilket brännarprog som rekommenderas till en philips,tacksam för svar.

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Uddevalla
    Respekt
    23
    Testa med DVD +R skivor. Det är de enda som jag har fått att fungera med Philips samt Thomson läsare. Media = Verbatim samt Traxdata (tror jag)
    Däremot så tror jag det är kört att få +media att fungera på samsung, där gäller bara -media eller CD-R/RW

Som program har jag kört Alcohol, men jag tror inte det är så känsligt, för mig har Nero funkat också. Däremot verkar det inte vara omtyckt av alla..

Snart läge för en media tråd???

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Ronneby - Blekinge - Sweden
    Respekt
    23
    har en philips dvd i min box. har en pionerr 106 brännare och kör med nero. har brännt på cd-rw, dvd-r, dvd+rw än så länge och jag har inte fått nått spel att inte funka.
    Går det så vill man.

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    0
    tack för alla förslag,men nu har jag provat tweaket och det gick inte bra.nu hittar den ingen skiva alls längre.vred max ett halvt varv.så är det någon som har en dvd till salu kan höra av sig till morta@home.se

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Farten...?

Som jag har förstått det så har bränningsfarten ganska stor påverkan. Själv har jag en thomson läsare i min xbox och jag bränner då på Verbatim CD-RW skivor. Funkar utan problem. Upplevde dock problem när jag brände en superdisc skiva på ovannämnda märke. Problemet va att det tog otroligt lång tid att installera från superdisken.

Fick lite hjälp här i forumet och ett tips att bränna saktare, jag brände då i 2x fart (det slöaste i Nero) och då funka det utmärkt att installera ifrån sen..

Det kan vara värt att testa det
    --------------
    Xbox v.1
    120 gig hd
    Executer 2.3b Lite
    2 4979.06 "christmas edition"

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Ronneby - Blekinge - Sweden
    Respekt
    23
    har köpt dvd-r skivor från england för ca 7-8 kr st som jag bränner i 4x utan några problem. det går inte att ställa ner hastigheten i den nero versionen jag har. men grejen är den att jag har bara bränt en skiva som inte har funkat helt i boxen. den startar men det kommer upp ett felmeddelande om att skivan är skitig eller trasig efter en stund. alla andra, ca 50 st, har fungerat perfekt.
    Går det så vill man.

Liknande diskussioner

1. Pioneer A06/106 problem
    By Mahatmar in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-01-27, 10:16
  2. Problem med RelaX ibland
    By Cramer in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-03-12, 00:47
  3. Problem med RGB. Blir störningar. HJÄLP
    By KnasHatt in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2002-05-06, 00:51
  4. MULTI X PROBLEM