Japp, enkelt.
Enklast är att ftp:a över en skin.ini fil från valfri skin du redan har på din xbox. De ligger på c:\skin i xboxen.
Skapa en mapp på datorn. För enkelheten säger vi att du ger mappen namnet "Test".
Lägg över två jpg filer som du vill ha i din skin i mappen.
För att göra det väldigt enkelt kan vi säga att filerna heter 1.jpg och 2.jpg
Öppna skin.ini filen med anteckningarna.
Du ser nu hur skin.ini filen är skriven.
Var ett tag sedan jag gjorde några nya skins och kommer inte riktigt ihåg allt som står där i.
Men om vi säger att du tog skin.ini filen från "Infodash" skinen.
Så kan du ta och ersätta där det står Infodash med Test.
Sedan lite längre ner på sidan ser du följande en sökväg till bilderna som skinen använder sig av.
Main =(sökvägen du skriver in här blir standarbilden på skinen)
Launch =(laddnings bilden)
Det är nå " tecken och sånt i början och slutet av sökvägen. Du ser nog vad jag menar när du har öppnat skin.ini filen.
Om vi har tänkt oss att "Test" mappen ska senare ftp:as över till xboxen så får den sökväg "c:\skin\test\
Så sökvägen till bilderna i detta exempel ska vara följande
Main ="c:\skin\test\1.jpg"
Launch ="C:\skin\test\2.jpg"
Efter det är klart så tar du och sparar den nu ändrade skin.ini filen och ftp:ar över mappen till c:\skin\ på din xbox.
Startar om xbox går in i system uttilities och skins och väljer "test". Du ska du ha fått in din nya skin.
Ska väl skriva en bättre guide senare. Måste sitta framför min egen dator när jag skriver guiden för att den ska bli mer exakt.
Din nya skin kommer att få samma meny färg som den skin som du tog skin.ini filen ifrån. Så om det är en svart bakgrunds bild du ska använda så är det inte så bra att ta en skin.ini fil från en skin som har svart meny färg.
XBOX
X-ecuter 2.2 Lite
X2_4983.06 Bios
120GB HD
SAMSUNG DVD
Wii 4.2E
WiiKey 1.99 Beta firmware
Nintendo DSi XL
M3i Zero
Nintendo 3DS
XBOX360
Flashad Iextreme ??