har precis lagt in en 120g hårddisk i min låda...ser då två mednyer som inte fanns tidigare....Lås hårddisk lås upp hårddisk...vad menas med dom...
alltså vad händer när man låser en disk...och till vilket syfte ska det tjäna? MVH Sebbe
har precis lagt in en 120g hårddisk i min låda...ser då två mednyer som inte fanns tidigare....Lås hårddisk lås upp hårddisk...vad menas med dom...
alltså vad händer när man låser en disk...och till vilket syfte ska det tjäna? MVH Sebbe
/Blackie
Man låser HD för att man skall kunna boota med ORGINALBIOSEN på & EXTERN BIOS av typ vid spel med LIVE, e HD upplåst & dy stänger av EXTERN biosen (modchip) så får du ett felmedelande.
För att dölja den raden gör det med # framför texten i evox.ini
En fråga om just låsning av hårddisk.. jag kör med SD 3.7rc8-lite och där kan man välja "Unlock HDD" och "Lock HDD" under system verktyg... när jag sedan testade vad det blev för skillnad mellan när man har orginaldisken i sitt ursprungliga skick (låst) och när man har den i ett upplåst skick... så blev det ingen skillnad för mig när jag bottade upp med orginalbios... och när jag testade att starta spel så blev det ingen som helst skillnad heller mellan en låst och en olåst hårddisk... då undrar jag om låsnings och upplåsnings funktionen i SD verkligen fungerar?? `
och ska man inte få en kod när man låser upp orginaldisken som man sedan ska skriva in när man låser den nya hårddisken för orginalbios ska känna sig tillfredställd med samma kod?
en annan fråga:
Behöver man bry sig om hur hårddisken ser ut innan??... t.ex om man har tagit den från en dator direkt så man har ett Operativsystem på den... eller sköter superdisc allting med formatering (i rätt filsystem) och partitionering??
tack på förhand
SD3.7RC8 sköter allt åt dig bara luta sig tillbaka
hehe... låter bra .... men då behöver jag inte göra nått annat än att sätta i den nya hårddisken och sedan ha en skiva med SD3.7rc8 i handen??.. sen också om man vill använda orginal disken till en dator är man inte tvungen att låsa upp den då, och kan man då göra detta med superdisk upplåsning??
thx för svar så snabbt
Det gör du med config Magic finns i APPS sedan efter installation av SD
Hur gjorde man för att sätta xbox disken till en dator?
Finns nån tråd.. jag har sökt, men inte hittat något.
Jag vill inte heller sätta in den i xboxen igen.
Lås upp orginaldisken innan du tar ur den ur boxen.... sen tror jag att man behöver nått prgram i PCn för att läsa FATX som är boxens filsystem.......
Men om du ska ha den som "PC HDD" ska det väl bara vara att formatera discen efter man har satt den i PCn.........?
du behöver atapwd på en bootbar floppy..
Kolla in denna: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=10177
Läs igenoms Hansis inlägg!
Bookmarks