Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: X-Boxen lade av!!!!!

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0

X-Boxen lade av!!!!!

Hej.
    Mina grabbar har en x-box moddad med Smart-xx chip och den har funkat klanderfritt i nästan 1år.
    Men idag när de skulle sätta igång boxen så händer följande........
    Boxen startar, gröna ringen blinkar sedan klickar det till i boxen och sedan stannar den och startar om, gröna ringen blinkar och det klickar till i den och sedan stannar den.
    Sen startar den igen och blir igång men det blinkar grön/rött.
    Jag får inte upp någon bild eller något på tv:n.
    Dvd:n går inte att öppna heller alltid och de gånger man kan öppna den så går den inte ända ut.
    Vad har hänt?
    Mvh
    Göran

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Så beter sig xboxen när något är galet i mjukvaran, är du säker på att ni inte har rört någonting innan den blev så?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Prova starta både med powerknappen och ejectknappen.

Och med först powerknappen, och sedan ejectknappen när den byter färg.

Brukade du få upp smartxx menyn eller startade boxen "direkt" till dashboard?

Mest troligt är nog att någon lödning släppt eller att chippet hoppat av stiftlisten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Lustigt!
    Jag kopplade av boxen och skulle ööpna den men hittade inte mitt skruvmejselset så jag satte ner den på golvet.
    Sen grunnade jag på vad som kunde vara fel och fick för mig att jag skulle koppla in den igen för att kolla, och vips så funkade den igen.
    Men det kan ju nog vara som du säger Hansi att den lossnat från stiftlisten.
    Visste faktiskt inte att detta chip var monterat på en sådan.
    Men jag skall nog öppna den och kolla för säkerhets skull.
    Återkommer när jag kollat.
    Göran

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Om det är 1.0 -1.5 version så är det stiftlist. 1.6 + lödes direkt på kortet.
    Stiftlist är alltid en risk som allt som inte lödes.
    rekommederar dig att löda om alla punkter för säkerhets skull .

/Gemet (380+ moddade xboxar)

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    LT OPX lödes oftast direkt på moderkortet på 1.6'orna hos många chippare.... Men jag föredrar pinheader. (Både namnet och grejen)
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Va? Det visste jag inte, iof. har aldrig hållt i ett SmartXX men, men... Bäst att röja undan bevisen . Öppna och kolla så att allt står rätt till med lödningarna!

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Rejjo wrote::
    >>> 380+ moddade xboxar, och ändå har du inte riktigt kolla på vad du snackar om?
    Stiftlst används till alla versioner, en så kallad quicksolder (lödning direkt
    mot kortet) används till 1.0-1.5, men nu för tiden används nästan enbart
    stiftlist oavsett version. Däremot behöver 1.6 fem st kablar under moderkortet,
    eller en lpc-rebuild-bricka, det kan vara någon av de lödningarna som har släpp,
    kolla upp det!

Suck..... Underbart med lite gnabb, snacka om att inte veta ett skit.
    Orkar helt enkelt INTE svara på detta..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    SmartXX lt/opx är utformat så att hela chippet fungerar som en lpc rebuild om man vill, dvs hela chippet löds fast rakt platt på moderkortet på undersidan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Oj förlåt, då var jag felinformerad. Jag tycker dock ändå att det är bättre att löda chippet på pinheader eftersom det är lättare att ta bort chippet om något skulle gå fel. Sen att chippet åker av sin pinheader är väl inte speciellt vanligt? Det sitter ju trots allt ganska bra där...

Tvärtom är det väl lödning av sladdar på 0,5 mm stora punkter som kan lossna om man har otur...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi kör oftast en klick från limpistolen, chip på pinheader brukar t.ex. inte sitta kvar efter en vända på posten annars.

Liknande diskussioner

1. Boxen fryser efter typ 8 låtar
    By svanjr in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 13:01
  2. HJÄLP!! Boxen startar inte längre?
    By sandbergsomfan in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 18:00
  3. Starta boxen med fjärr?
    By F@lken in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 09:53
  4. Boxen bootar och bootar och bootar?!
    By dready in forum X-BOX Hårdvaruforum