Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Xboxen krånglar!

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    0

Xboxen krånglar!

Hej!

När jag sätter på min Xbox så kommer det direkt upp en error ruta med att jag måste gå o laga den hos er (något sådant), och så blinkar den lampan röd/grön. Vad borde jag göra för att fixa detta? Jag vet att jag borde gå o lämna den hos er, men om jag kan fixa den själv så varför inte, anyone?

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    Vad står det i meddelandet? Finns det något nummer?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kolla siffran i övre vänstra hörnet.

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=7233
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    0
    Tja grabbz,

Tack för svaret! Jag har siffran | | (vilket jag tror det står för 11), och kan va sant (tittade på Hansis länk) eftersom DVD inte vill lyssna + att röd/grön blinkning sker. Vad borde jag göra då? Köpa en ny DVD som ni har här i PSXCare? Ere bara att ersätta de gamla med det nya o så funkar allt som det skall eller måste jag hålla på med ngn inställning senare?

Det kan även vara Bioset, jag har inte flashat den på.... aldrig.. men läste igår om hur man flasha och sånt. Ska göra det så fort Xboxen fungerar igen (ibland fungerar den, ibland gör den såhär)..

MVH,
    Z
    Last edited by Zopyrus; 2006-11-29 at 22:22.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kolla att IDE kabeln inte är sönderklämd och att alla kontakter sitter som dom skall. Måste du byta dvdläsare så är det bara att köpa en ny och sätta dit, inga konstigheter med det förutom att det måste vara en dvdläsare för xbox.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Kolla att IDE kabeln inte är sönderklämd och att alla kontakter sitter som dom skall. Måste du byta dvdläsare så är det bara att köpa en ny och sätta dit, inga konstigheter med det förutom att det måste vara en dvdläsare för xbox.
    Tack återigen!

Ska kolla upp det med kablarna imorgon! Men när man väljer DVD spelare för xboxen, så går det bra att välja denna thompson eller philips som PSXCare säljer här? Undrar alltså om Xboxen är petig vad gäller DVD-spelare? Måste jag se vad jag har för DVD-spelare däri och köpa en likadan eller?

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=213&xSec=35 http://www.psxcare.com/product.php?xProd=281&xSec=35

Mvh o tack!
    Z

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Just nu spelar det ingen större roll vilken du väljer i shoppen, du får ta det jag lyckas få tag på. Vi sålde den sista dvdläsaren vi hade igår, jag har 5 philips på väg in men jag tror alla hann bli bokade redan.

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Just nu spelar det ingen större roll vilken du väljer i shoppen, du får ta det jag lyckas få tag på. Vi sålde den sista dvdläsaren vi hade igår, jag har 5 philips på väg in men jag tror alla hann bli bokade redan.
    Tack! Ungefär när får du in en Thomson då?

Mvh,
    Z

*Edit*
    Beställt en thomson från er nu Tack för hjälpen! Härligt kundservice här i forumet.
    Last edited by Zopyrus; 2006-11-30 at 12:31.

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    0
    Nu råkar DVD-spelaren funka en gång, men då fick jag ett annat error; nr 05.

5 - kernel - Hårddisken är inte låst. Använd CONFIG MAGIC för att låsa hårddisken om du bytt hårddisk och vill kunna använda original BIOS.
    Jag kommer inte åt min hårddisk via ftp:n när denna error ruta e uppe, förstår inte riktigt hur den kan ha olåsts sig? Fungerade så bra förut.. Någon som kan hjälpa? Så tråkigt med såna errors hela tiden

Mvh,
    Z

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    När ditt chip fungerar så gör det ingenting om hårddisken inte är låst. Därför är inte problemet att hårddisken inte är låst, utan att ditt chip inte fungerar/inte är aktivt.

Liknande diskussioner

1. Xboxen startar av sig själv?
    By crasher in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 11:32
  2. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 22:02
  3. xboxen krånglar...
    By sigurd in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2005-02-07, 17:53
  4. Mitt playstation KRÅNGLAR!
    By Spoox in forum Playstation - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-09-20, 18:35
  5. Satte i ny hårdisk, nu startar bara xboxen om och lyser rött.
    By Madman in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 19:33

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner