Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Magic 50K Problem

Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Wärmland
    Respekt
    0

Unhappy Magic 50K Problem

Monterade ett Magic 50K chip i en 50004 model. Ps2 backup och ps1 fungerar utan problem även DVD. Men när jag startar upp Ps2 orginal är det inte alla gånger det startar upp ibland kommer det till Playstation 2 logon men avbryts innan själva spelet ska starta. Jag har 2 stycken installations-beskrivningar på chipset vet ej vem som är den rätta . Det end som skiljer sig är 2 stycken lödpunkter den ena är RST den andra är 3.3 V på den ena ritningen visar det att man ska löda den nedersta punkten av dom 3 som sitter efter varandra. Men på andra ritningen visar det att man ska löda den mellersta punkten vem är den rätta? 3.3 Volts punkten är okså olika på den ena visar det man ska löda på en väldigt liten lödpunkt. På den andra ska man löda på en diod vem är rätt? Hoppas någon teknisk person har något svar på mina frågor Tack på förhand.

Registrerade
    Aug 2003
    Respekt
    22
    Magic V 50k är kännsligt för dåliga installationer. Det finns massor av 3.3v punkter på ps2an så använd den närmaste. Ang res punkten så används den för att boota ps1 spel (att sätta ps2an i ps1 mode) så har du rätt punkt.
    Annars får du lov att göra om installationen och korta ner på kabellängden, dra kablarna platt längs moderkortet och se till att kablarna inte korsar varandra mer än absolut nödvändigt.

Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Wärmland
    Respekt
    0
    Har bytt chipset mot ett nytt med samma resultat att Ps2 orginal spel bara startar
    ibland. När spelet startar är det mycket högre varv på skivan än när jag startar med en backup.

Registrerade
    Aug 2003
    Respekt
    22
    Har du lött om alla kablar?

Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Wärmland
    Respekt
    0
    Har lött alla kablar utom dom 8 på baksidan. Är någon av dom 8 som är som är specielt misstänkta?

Registrerade
    Aug 2003
    Respekt
    22
    Det kan de vara. Testa att löda till CDx chippet i stället så får du kortare kablar.

Liknande diskussioner

1. Magic 50K Problem
    By rayman4 in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2004-01-24, 19:24
  2. MAGIC 2
    By Ronny in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-02-08, 16:44
  3. Magic III | schp-30004 R | gh-013 : Problem.
    By Devlin in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-02-04, 22:01
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner