Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Action Replay MAX, Xploder m.m.

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Action Replay MAX, Xploder m.m.

    Hej,

    jag brukar inte fuska i spel då jag spelar igenom dem första gången. Men vissa spel tycker jag kan vara roliga att spela igen, och då kan några fusk komma till rätta. Av denna anledning köpte jag nyligen Action Replay MAX, men det funkar inte med mina backups. Därav min första fråga.

    Jag såg att man kan köpa Action Replay MAX i tre olika upsättningar(USA,Europe,Japan) är det i anknytning till villken region spelet kommer ifrån, alltså måste man ha USA varianten till import spel därifrån? Eller har det med vart ifrån ens konsoll kommer?

    Jag har också tittat på Xploder V4 Pro som verkar intressant, specielt då man får med grejor så man kan koppla ihop Ps2 med PC och lagra sparningar på PC osv. Är det bra? Alla verkar ha AR koder och det verkar även vara vanligast i online shoper, är det pga kvalite eller bara för att de flesta använder det? Någon som vet on Xploder fungerar med backups och om det bara funkar för en region(vad gäller spelen)?

    Tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    69
    Respekt
    23
    Tjenare Fredrik!:
    Var lite nyfiken på ifall du fått ngt. svar på din fråga eller om du rent utav redan köpt ngn. av dessa. Vilken isåfall? & funkar den med backups?

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det skall inte vara några problem med backups, däremot måste man använda rätt fuskkod för varje region. Så de förladdade koderna i en europeisk version av fuskversionen fungerar inte på ntsc-versionen av ett spel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Är du säker Hansi? Jag kan inte ens starta back-ups via AR MAX även utan att aktivera någon kod alls, den säger bara att den inte känner igen skivan.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad har du för chipp då?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag har ett Messiah 2 chip

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Jag har precis fått hem min Action Replay MAX och jag kan inte heller starta något backup eller originalspel med eller utan koder utan att AR MAX fryser vid "Launching Game" skärmen.

    Testar jag skivan i min o-moddade v9a så funkar det. Skall man inte kunna använda AR MAX med en moddad maskin, isåfall är den ju helt värdelös. Min Xploder V4 funkar däremot hur bra som helst.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    :/ jag har iaf inget problem med att fuska med backups med min ar2 max PAL på min chippade jap v10a
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Har du en AR MAX eller en v2. Den gamla AR var v2 och funkar för mig också och den nya AR är v3.30, vilken av dem har du? Den jag försöker använda är den nya utan hådvarudonglen och den funkar inte.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    jag har ver 3.10. den behöver "dongeln".
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    OK, kanske de äldre AR MAX med dongeln fungerar bättre med chippade PS2or.

    Edit: Testade på kompisens Ripper 2 moddade v9a och där funkade den. Tydligen så funkar det inte på de äldre PS2orna med Ripper 2 chippet men på den nyare.
    Last edited by danne.sk; 2004-07-24 at 21:19.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Liknande diskussioner

  1. Action Replay MAX + backup = funkar inte?
    By Fredrik in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-06-13, 05:42
  2. Action Replay MAX
    By Jimmz in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-22, 21:45
  3. Action Replay? 007 flash
    By arne tegel in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-28, 01:50
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-07-19, 14:27
  5. Action replay
    By Carpe Diem in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-01, 22:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •