Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Sniper GOLD (Ripper 2) vs DMS3

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Sniper GOLD (Ripper 2) vs DMS3

    Hej, jag har hört att DMS3 krångligare att installera än Sniper 2 GOLD. Problemen jag ser, är väl inte prestandamessiga eftersom de verkar vara väldigt lika chip. Jag tänker mer på information och support, där dms3 leder överlägset.. söker man på ripper eller sniper så får man ju fram tyska och franska hjälpsidor, inte hittat en enda engelsk. inte heller har jag hittat Sniper's tillverkares hemsida.

    Någon som vet deras officiella hp? eller där man kan få lite information om chippet?

    jag har även en annan fråga, läste nydligen i en tråd att man ska löda mot CDx istället för att löda mot moderkortet direkt (VIA?) Kan någon förklara det lite mer, kan man löda och allt går åt helvet typ, och man har fortfarande ett fiungerande ps2, och i värsta fall ett trasigt DMS3 chip?
    mvh robert

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    21
    Båda chippen är lätta att installera. Ripper 2 Gold är bra till v9, men saknar en del av DMS3s funktioner till de resterande versionerna.
    Chippet har färre lödkablar, men det är bara max 4-5 mins skillnad i installationstid. Känns inte som att du bör hålla på med moddning om du inte klarar av att installera dms3... Ripper 2 Gold är dock billigare än DMS3 och det ser jag som en stor fördel. Hemsida?
    www.ripper-*********/ripper2 Finns många cloner av ripper 2 ute på marknaden, även sett vissa svenska företag som säljer dessa så akta dig. Clonerna har sämre kvalite etc.
    Du kan naturligtvis löda till CDx chippet i stället för viasarna, det kan man göra på alla ps2 versioner.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    21
    Det mesta felen går att fixa. Gjorde en ps2 idag där killen fräst bort en VIA, var inga problem att laga den. E du osäker låt någon annan göra jobbet, det är inte värt mödan och besväret.
    //Tomas

Liknande diskussioner

  1. Svart bild med DMS3
    By Free_Burner in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-19, 00:38
  2. montering av dms3
    By sonyk in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-19, 10:57
  3. chip till nya ps2 dms3 gammalt?
    By novastar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-09, 23:12
  4. dms3
    By camilla in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 22:52
  5. Ödets ironi? DMS3 kom en månad "för sent"..
    By Tommy_2Tall in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-21, 14:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •