Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: ta bort upgrade

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    ta bort upgrade

    Jag undrar om någon kan hjälpa mig jag har en ps2 v3 med en dms3 chipp. Jag försökte uppdatera den till 1,8 men det gick inte. Så jag letade fram 1,6c på dc++ och installerade den. Det som jag inte viste var att den var en betaversion och det blev lite strul med min ps2:a. Exempelviss så när jag startar ett ps2 spel och håller X knappen intryckt så hoppar DVD spelaren upp och allt hänger sig. För att lösa detta problem har jag försökt att upgradera till 1,8 men jag får hela tiden meddelandet: Upgrade Failed: -2 Failed at:0001AD90.

    Varje gång jag försöker så får jag upp olika siffror exempelviss 0001FE05 osv. Jag misstänker att upgrade 1.6c är problemet. Men jag vet inte hur man tar bort den. Snälla kan någon hjälpa mig för jag håller på att bli flint av alla gånger river mig i håret!!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Resetta din ps2:a 4 ggr med c:a 2 sekunders mellanrum så att chippets "backup" firmware laddas in.

    Och när du uppdaterar från cd, prova att ta ut cd:n innan du börjar uppdateringen.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    fungerade inte

    Tack för hjälpen Hansi men det fungerade inte. Jag resetade min ps2 så som du sa med och utan installations cd:n i men ingenting hände. När jag flashar med eller utan cd:n i så får jag ändå samma felmeddelande som tidigare.

    Finns det något sätt att ta bort 1,6c installeringen?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man gör som jag beskrev, resettar 4ggr och kör sedan in en annan uppdatering som skriver över den första.

    Fungerar det inte så trycker du inte reset i rätt intervall eller så har du inte bränt uppdateringen på ett media som din ps2 gillar att läsa.

Liknande diskussioner

  1. Ta bort spel
    By Infinity in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-02, 01:18
  2. Hur tar jag bort spel från Xboxens HD???
    By drifter7508 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 11:16
  3. Ta bort vissa filer...
    By hartie in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-27, 08:56
  4. Hur får jag bort gamla rester?
    By Tjabo in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-13, 23:55
  5. ta bort multi-x
    By ffarhad in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-01-28, 10:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •