Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: slö ftp fart

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    slö ftp fart

    JAG BLIR TOKIG!!!!

    har kopplat min box till min switch (100mbit) får ip och allt är jättebra förutom farten till boxen.. maxar ca 550kb till boxen.. har nog testat det mesta.. testade även att köra bara min dator och boxen i samma switch utan externa ip , satte då som vanligt 192.168.*.* adresser, både på pc och xbox.. rent praktiskt och teoretiskt så skall det gå i maxad fart, alltså 100mbit, vilket det normalt gör till min andra pc i samma switch, men ändå kommer jag inte upp i mer än 550kb.. tänkte att det kanske var mitt ftp program, så ja testade totalcommander, men samma fel.. testade att fxp:a från min maskin till boxen men samma fel...

    som sagt

    JAG BLIR TOKIG

    snälla hjälp mig nån.. har även kollat runt här och testat det som folk föreslår, men får ändå samma fel.. testade den arp -s ip macadress, men inte det heller hjälpte
    tacksam för hjälp

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    256
    Respekt
    21

    slö fart

    Kanske inte till nån hjälp, men har du läst denna tråd?
    http://forum.psxcare.com/support/sho...threadid=11783

  3. #3
    solle.. kan du adda mig på icq 55692743 .. har några frågor om chippet! //Strimbo från #psxcare.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    43
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av solle
    JAG BLIR TOKIG!!!!

    har kopplat min box till min switch (100mbit) får ip och allt är jättebra förutom farten till boxen.. maxar ca 550kb till boxen.. har nog testat det mesta.. testade även att köra bara min dator och boxen i samma switch utan externa ip , satte då som vanligt 192.168.*.* adresser, både på pc och xbox.. rent praktiskt och teoretiskt så skall det gå i maxad fart, alltså 100mbit, vilket det normalt gör till min andra pc i samma switch, men ändå kommer jag inte upp i mer än 550kb.. tänkte att det kanske var mitt ftp program, så ja testade totalcommander, men samma fel.. testade att fxp:a från min maskin till boxen men samma fel...

    som sagt

    JAG BLIR TOKIG

    snälla hjälp mig nån.. har även kollat runt här och testat det som folk föreslår, men får ändå samma fel.. testade den arp -s ip macadress, men inte det heller hjälpte
    tacksam för hjälp
    Tjenare,

    Jag hade oxå problem med hastigheten när jag FTP'ade mot boxen.
    Det löste sig genom att hårdställa nätverkskortet i fullduplex.
    Brukar finnas möjlighet att ställa det under avancerade egenskaper på kortet.
    Kanske står i auto-sense eller halvduplex.

    Testa det.

    /Peska

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    tack, men ja har nu löst det.. ja tog ur den fördjävla slöa standard disken som sitter i den och satte i en 7200rpm 60gb disk i stället å nu flyger det fram...

    kan tillägga att ja har hård satt allt till 100 fullduplex

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Det hade räckt med att byta ut den 40-poliga IDE sladden mot den 80-polig varför dom sätter i en 40-plig sladd till en ATA100 HD är mysko då får man bara ut ata33/66.

Liknande diskussioner

  1. Egen ftp?
    By Sickan in forum PC - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-06, 11:56
  2. Fart i ftp´n!!!
    By DimDim in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-09-18, 10:37
  3. FTP program
    By didier in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-06-11, 17:00
  4. Hjälp med att få igång FTP till XBOX
    By Hansi in forum Supportloggar från IRC/ICQ/MAIL
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-03, 13:07
  5. ftp problem
    By Zyber in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-14, 01:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •