Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: XBOX bootar grymt långsamt?!!

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0

XBOX bootar grymt långsamt?!!

Har en v1.0 box chippad med Akira och 4979-bioset.
    Originalhd.

Boxen har tidigare fungerat perfekt men nu bootar den grymt segt. Grafiken man ser i bioset hackar och så gör även evox.
    Får inte upp några felsignaler såsom blinkade lampor och dylikt.

X-boxen bootar bara om strömkabeln har varit ur en stund, typ fem min. Detta måste upprepas varje gång om man vill starta om boxen.
    Spel, emulatorer och liknande fungerar klanderfritt från hd´n.

Vad kan det vara för fel???

Tack på förhand!

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Kan tillägga att jag har lött om alla lödningar och även provat med olika hd´s och kablar. Även flashat om modchipet.

Ingen skillnad alls:/

Well well.. ska köpa en ny färdigmoddad idag iaf. Så om jag ändå lyckas få igång min gamla så har jag ju då¨två boxar, inte heller tråkig =)

Tack för den goda responsen iaf!

Registrerade
    Mar 2003
    Respekt
    0
    Originally posted by Beppo
    Tack för den goda responsen iaf!
    Det var så lite så!

Ne men seriöst, det verkar väldigt skumt. Ring PSXCARE's support och fråga om dom vet var det kan vara för fel.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Originally posted by jEjK
    Det var så lite så!

Ne men seriöst, det verkar väldigt skumt. Ring PSXCARE's support och fråga om dom vet var det kan vara för fel.
    Nej tack, ring dom du köpte Akiraskräpet från :-) Vi har fullt upp med att hjälpa de kunder som köpt chip från oss :-)

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Ne, de e klart att ni inte är "skyldiga" mig någon support eftersom jag inte har köpt något hos er. Däremot så kanske man skulle kunna tänka sig att PSXCARE är intresserade av mig som ny kund, dvs att utföra en reparation av min box.

Men det verkade ju inte vara riktigt aktuellt. Ni kanske redan har för många kunder ändå..

No hard feelings!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Originally posted by Beppo
    Ne, de e klart att ni inte är "skyldiga" mig någon support eftersom jag inte har köpt något hos er. Däremot så kanske man skulle kunna tänka sig att PSXCARE är intresserade av mig som ny kund, dvs att utföra en reparation av min box.

Men det verkade ju inte vara riktigt aktuellt. Ni kanske redan har för många kunder ändå..

No hard feelings!

Lämna in den så kan vi sätta i något chip vi har erfarenhet av, annars har vi inte så bra möjlighet att ge bra support. Ju fler okända variabler desto svårare är det att hitta problemets kärna.

På boxar som är modifierade med t.ex. x-ecuter 2 chip, superdisc 3.7 och x-ecuter 2 4979 bios hittar vi svaret på de flesta problem direkt ur ryggmärgen eftersom vi är så vana vid sådana boxar.

jockeo Guest
    en gissning är att hårddisken är full, eller att den börjar bli död

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0
    Så betedde sig min box också, och det var precis innan min 120 gigare skar ihop tyvärr. Du kan nog förvänta dig samma öde :/

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    har provat med en hel hög hårddiskar, stora som små, fulla som i princip tomma.. märks ingen skillnad.

Däremot så råkade originaldriven (WD) dö i samma veva som problemen uppstod.

Min teori är att boxen på något sätt har blivit överhettad och tagit skada av detta. Hd´n dog förmodligen även den i samband med överhettningen.

Har dock svårt att begripa att boxen kan fungera "litegrann". Antingen borde den vara heldöd eller fungera perfekt, men icke..

Frågan e alltså om det går att göra nånting åt det eller inte.
    Det här kan väl som sagt inte vara första gången något sådant inträffar.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Du vill inte fortfarande sälja det där nätagget till 1.0 eller?

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Vem vet.. de kanske är nätagget det är fel på.
    Typ att moderkortet får för låg spänning eller ngt så att processor och/eller grafikchip i sin tur går för långsamt.

Något som verkar sannolikt?
    Hansi kanske? =)

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    22
    Min box beter sig likadant som ovan nämda box men nu fungerar inte heller ihopkopplingen av filmer i media playern fast jag döper filmerna så här -cd1 -cd2.jag beslutade att uppgradera boxen då, så nu ser min box ut så här: Executer 2lite V1.1 bios: x2 4979.06 remotex: v.1.8.3752 och en 120 GB disk.
    Vad är det som händer??? det mesta verkar ju vara testat om man tittat uppåt i det här trädet.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    En liten uppdatering: Nu har även spelen börjat hacka och t.ex mediaplayer går inte att få igång längre. Jävligt skumt.. Fungerar ännu sämre med modchipet avstängt, kommer kanske till dashboarden 1 gång av 20 eller något i den stilen.

Kanske lika bra att kassera eländet å köpa en ny box, men det hade ju varit rätt skönt om man fick igång den igen.

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    0
    min box beter sig exakt likadant! Fast nu startar den inte ens längre. Jag har köpt ett nytt nätagg som borde komma på posten i veckan. Förhoppningsvis är det felet, annars åker min åxå i bingen =P

*johan

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    22
    Inte fan ska man väl behöva köpa ny box, Någonting är paj bara men frågan är vad, min box fungerar ändå hyfsat sen jag uppdaterade den och formaterade om hd i datorn en gång. flera borde ju få samma fel så att vi kan lösa detta tillsamans.

Liknande diskussioner

1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  4. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner