Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Japanska multi-x och spel! (Hansi)

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sweden
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Post Japanska multi-x och spel! (Hansi)

    Tja...
    Jag har några funderingar över japanska fronten på multi-x chippet. Det har snart gått ett år sen PS2 japanska versionen släpptes. Hur ser det ut med multi-x chippet till den? Är det fortfarande "swaptrick" som gäller eller har det kommit något nytt?

    Jag har sett på nätet en massa siter som säljer japanska multi-x chip som man inte behöver swappa skivan. Men jag är faktiskt lite skeptisk om de verkligen stämmer. Vill helst köpa ett sådant chip från sverige... PSXCare...

    Jag la ner ganska mycket stålar när jag köpte PS2:an från Hong-Kong i Mars förra året, och jag vill inte riskera att pajja maskinen med ett multi-x chip som inte funkar. Gällande swap chippen så är jag inte så sugen på att köpa en sådan, eftersom de sliter på linsen.

    Om de e så att det kommer ett sådant chip till japanska maskinen (Antar att de kommer till den förs, när den har varit ute på marknaden längst) kommer PSXCare att ta in dem till sverige?

    Väntar ivrigt på ett BRA chip till Japanska 10000 serien.

    Till sist!
    Varför tar ni fortfarande 850:- för japanska spel? Jag antar att det inte är så stor efterfrågan, och att ni inte driver en välgörenhets organisation men, har ni inte tänkt att sänka priserna? (PSXCare alltså)

    Hade!
    // Tnekmeister!

    ------------------

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det finns chip som startar PS1 spel utan swap trick, men inget som startar PS2 spel utan swap.

    Jag har har 3:e handsinformation om att någon som fått tag på en BIOS-dump från en utvecklingsmaskin och därefter lyckats modifiera en vanlig BIOS så att importspel fungerar, dock ingenting bekräftat ännu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. Hansi
    By lypsyl in forum Test
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 13:48
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  5. Multi X Killer (Xenogears och Chrono Cross)
    By Olznillz in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-12-13, 17:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •