Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: omflashning

  1. #1

    omflashning

    Lyckades felflasha mitt bios inatt.. vad kostar det om jag skickar er bara moderkortet för omflashning av chippet?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du omflashat originalbios eller ett chip monterat?

    Vem utförde den ursprungliga modifieringen?

    Vi tar 1000:- för att flasha om ett felflashat moderkort om det inte var modifierat av oss första gången. Var det vi som flashade kostar omflashningen 700:-.

    Det är mycket mer jobb att flasha om ett ej fungerande moderkort än ett med fungerande originalbios.

    Jag rekommenderar annars montering av alladin advance 845:-, eller X-ecuter 2 lite för 1095:-. Med X-ecuter 2 lite kan vi lägga in både originalbios och x-ecuter 2 bios eftersom chippet har 2 biosplatser.

  3. #3
    Ah.. skrev lite fel där, jag har ett Alladin ADV insatt.. det va ********* som satte i det..

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om 49lf020-kretsen sitter i sockel kan du pilla loss den och lämna/skicka till oss. Vi tar 200:- + 70:- returfrakt för att programmera om den. Om det inte sitter i en sockel så tar vi 1000:- (för att Alladin är ena hemska chip att löda loss, och vi byter det mot ett helt nytt där minneskretsen sitter i en sockel...)

  5. #5
    Originally posted by Hansi
    Om 49lf020-kretsen sitter i sockel kan du pilla loss den och lämna/skicka till oss. Vi tar 200:- + 70:- returfrakt för att programmera om den. Om det inte sitter i en sockel så tar vi 1000:- (för att Alladin är ena hemska chip att löda loss, och vi byter det mot ett helt nytt där minneskretsen sitter i en sockel...)
    Om jag löder loss den själv då?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kan (orkar...) inte flasha om alladinchip där 49lf020 chippet inte sitter i sockel. Vi skulle ta 350:- för jobbet att löda loss det, flasha det, löda tillbaka det. Chipen säljer vi för 345:-....

  7. #7
    Originally posted by Hansi
    Vi kan (orkar...) inte flasha om alladinchip där 49lf020 chippet inte sitter i sockel. Vi skulle ta 350:- för jobbet att löda loss det, flasha det, löda tillbaka det. Chipen säljer vi för 345:-....
    Det va ju inte bra, får vända mig till några andra då.. tack ändå.

Liknande diskussioner

  1. Omflashning av original bios för Xbox v1.3
    By jme in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-07-08, 19:23
  2. Vad tar ni för en omflashning av X2lite?
    By Markus in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-05-11, 13:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •