Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Formattera resterande bit av disken?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Formattera resterande bit av disken?

    Hej alla glada..

    Har en box med en 160 Gb-disk som jag nyligen fått fixad av en kompis, denne vän var dock osäker på hur man formatterade hela disken så just nu ligger jag med 30-40 Gb oanvänt/oformatterat utrymme..

    Kan man på nåt smidigt sätt fixa detta i efterhand? Spelar ingen roll för mig om utrymmet ligger under F eller nån annan bokstav..

    Kan inte vilka versioner av allt jag har nu, kollar det när jag kommer hem och fyller i det som behövs om ni undrar nåt!

    Tacksam för hjälp!

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    hmm...

    Vet faktiskt inte om du kan det i efterhand med allting kvar på hden när du gör det ... Ett annat sätt skulle i så fall vara att kopiera hela hden till datorn via ftp, sen köra superdisc och formatera hden där. Då kommer den kunna använda hela hden och sen tillbaka med alla savefiler och spel och dylikt. Kan vara jobbigt men .. det funkar, rätta mig om jag har fel någon
    --------------
    Xbox v.1
    120 gig hd
    Executer 2.3b Lite
    2 4979.06 "christmas edition"

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Inga större problem med att flytta grejerna iofs, men vad behöver jag för att göra det? Svårt?

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Köp en tvistad tp kabel. Sen äre bara att koppla ihop datorn å boxet, sen använder du ett ftp program för att föra över sakerna.
    Xbox-EvoX-Seagate120gb-SamsungDvD

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    2 alternativ:


    1: Kopiera allt du har på F: via ftp till din pc. Flasha om chippet till x-ecuter 2 4980.06 bioset. Formattera om F: så används hela hårddisken. Ftp:a tillbaka filerna

    2: Flasha om chippet till x-ecuter 2 4980.67 biosen. Formattera G:. Det tidigare "bortslösade" utrymmet finns nu som G:. F: finns kvar med all data.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Ok, den är permanent kopplad via router/switch så ftp:andet e inga problems..

    Så det går alltså att lösa utan att ta bort allt, genom att låta G ta hand om resterande utrymme.. Blir rätt sugen på det nu när man har 110 Gb film och jox på den..

    Hur ser man enklast vilken bios-version man har? Står ju en jäkla massa siffror, är det Evo-X build eller nåt annat?
    Last edited by Bengan75; 2004-01-13 at 07:57. Anledning: Tillägg

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    35
    Respekt
    21

    Question hur formaterar man en partisoin da?

    Citat Original inlägg av Hansi
    2 alternativ:


    1: Kopiera allt du har på F: via ftp till din pc. Flasha om chippet till x-ecuter 2 4980.06 bioset. Formattera om F: så används hela hårddisken. Ftp:a tillbaka filerna

    2: Flasha om chippet till x-ecuter 2 4980.67 biosen. Formattera G:. Det tidigare "bortslösade" utrymmet finns nu som G:. F: finns kvar med all data.
    hur formaterar/partionerar man en del? o hur ska jag föra över bioset, mitt nätverk har pajjat o CD-r hungerar inte, ska jag använda CD-rw? för att lägga in bioset asså

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    35
    Respekt
    21
    vad händer med alla partioner när man lägger in ett bios som har stöd för partion G, försvinner allt annat då?

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    35
    Respekt
    21
    fungerar det på samma sätt med 4981.67 som med 4980.67?

    Citat Original inlägg av Hansi
    2 alternativ:


    1: Kopiera allt du har på F: via ftp till din pc. Flasha om chippet till x-ecuter 2 4980.06 bioset. Formattera om F: så används hela hårddisken. Ftp:a tillbaka filerna

    2: Flasha om chippet till x-ecuter 2 4980.67 biosen. Formattera G:. Det tidigare "bortslösade" utrymmet finns nu som G:. F: finns kvar med all data.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det försvinner bara data om man har en hårddisk >137GB där hela utrymmet används av en .06 version och man byter till .67...eller tvärtom. 4980.xx eller 4981.xx spelar ingen roll.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    35
    Respekt
    21
    oke, men jag tror jag her nån ****.06, försvinner det då om jag byter till ****.67, jag e lite trög idag,

    jag har en 160 GB hdd, men det är bara 137 som används

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om bara 137 används så är det ingen fara.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    35
    Respekt
    21
    så då kan jag flasha? kommer resterande GB fram dår? eller hur ska jag göra det?

Liknande diskussioner

  1. Hittar inte disken i datorn ?
    By Tobbe_Steen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-16, 11:48
  2. Formattera F: ?
    By Fool in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-13, 00:15
  3. Från disken med Enigmah?
    By MeridiaN in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-15, 11:53
  4. Kan man formatera Orginal Disken!??
    By Layzie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-11-10, 07:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •