Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Error code 06

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0

Error code 06

Jag har ett hårddiskproblem. Jag har köpt en sprillans 120 gb seagate som jag skall installera i min moddade box. Efter att jag kopierat alla filer från c och saves från E bytte jag ut originaldisken mot den nya. När jag sen skall boota med SD så får jag felkod 06. Klockan är inställd och jag kör bios 4979.06, vad kan felet vara?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Prova sätt i din vanliga hårddisk igen och se om du kan boota SD. Error 06 betyder att hårddisken inte är låst, och det felet borde du bara få om ditt chip slutat fungera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Prova sätt i din vanliga hårddisk igen och se om du kan boota SD. Error 06 betyder att hårddisken inte är låst, och det felet borde du bara få om ditt chip slutat fungera.
    Ah, jag glömde att säga att om jag byter tillbaka till originalet fungerar allt som det skall. Jag kan också boota SD med original HD

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Då har du ett surt gammalt chip med en sur gammal bios utan stöd för att byta hårddisk. Prova flasha om chippet med nyare bios, går inte chippet att flasha så måste du byte chip.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Mmm, det skumma i det hela är att jag har två identiska boxar med cahemeleonchip och bioset är halvnytt 4979.06. På den första boxen gick allting precis som det skulle men på den andra jävlas det som sagt

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner