Hej, jag har då tänkt importera lite billiga dvd skivor från staterna. Men det jag oroar mig över är om de kommer funka =/. Jag har en Thomson läsare i boxen, och funderar på att köpa "Memorex 50-Pack 4x DVD+R" skivor, nån som vet om de funkar?
Hej, jag har då tänkt importera lite billiga dvd skivor från staterna. Men det jag oroar mig över är om de kommer funka =/. Jag har en Thomson läsare i boxen, och funderar på att köpa "Memorex 50-Pack 4x DVD+R" skivor, nån som vet om de funkar?
Cheers
//Larscha
X-bit
IND-Bios.5003
250 gb hd
Thomson DVD
Jag har kollat lite och det verkar vara många med Thompson läsare som får dom skivorna att funka.
Jag har själv en Thompson läsare men jag ska köpa större hårddiskt istället för att bränna ut allt. Mycket smidigare.
Jag föreslår att du tar dig till siba och inhandlar ett ex av en sådan skiva för att testa först. De säljer dem styckvis...... Hur mycket skulle skivorna kosta att köpa från staterna? Jag var där över julen men tyckte inte att dvd-media var speciellt billiga där. Köpte föresten ett par 5-pack memorex DVD+RW på siba med riktigt dvd case för 99 spänn härom dagen. Det var 2,4x skivor. De fungerade bra för mig både för X-box spel och dvd-film i min stationära DVD. Jag har dock en samsung dvd i min X-box så det hjälper kanske inte dig. Jag har inte riktigt orkat hänga med i svängarna vad det gäller vilka media som fungerar i vilka spelare men för er som har problem med dvd+ media finns en hel del matnyttig information på "http://www.dvdplusrw.org/Article.asp?mid=0&sid=2&aid=42" här finns även apps för att ändra booktype om det skulle behövas =]
"The mind is like a parachute - it only works if it's open."
- Frank Zappa
Xbox 1.1 / PCBioxx / WD120GB
Eller så kollar du på xbox-scene.com. Där i forumet under Backups finns det en Sticky där folk har postat media som funkar för dem och vilken läsare dom har.
Ja, de kostar väl runt 50$ för 50 skivor, med dagens valuta är det väl ca 360 kr, ett ganska billigt kap, och de finns i de flesta stora välsorterade butikerna.
Cheers
//Larscha
X-bit
IND-Bios.5003
250 gb hd
Thomson DVD
Det låter helt klart som ett kap för utsatt att de fungerar så klart.....
"The mind is like a parachute - it only works if it's open."
- Frank Zappa
Xbox 1.1 / PCBioxx / WD120GB
Bookmarks