Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: multi x chip på 7502

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post multi x chip på 7502

    jag satte in ett multi x chip i en 7502 igår. när den var demonterad skulle jag testa den, och den fungerade utomordentligt. jag satte sedan ihopa det och försökte testa den, och den fungerade inte. jag tog sedan ut chippet igen och testade. samma problem. jag har testat annan nätdel, annan minneskort/handkontroll modul, annan laser och inget funkar. jag har lagt märke till att lasern står stilla och linsen är nere och den lyser hela tiden, oavsett om jag håller inne reset eller inte. jag läste i ett inlägg att det kan vara en säkring monterad på kretskortet som kan vara trasig. vet någon annars vad som är fel och hur kan jag lösa detta?

    annars mycket glad kund från psxcare

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post

    testade byta ut de ytmonterade säkringarna, men kontrollerade samtliga innan jag testade med nya. de nya säkringarna tog jag från ett annat playstation av nyare modell (9002) och det är fortfarande samma problem. lasern lyser hela tiden och jag får ingen bild på tv:n.

Liknande diskussioner

  1. Två chip på sex dagar
    By YallamaN in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 10:50
  2. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08
  3. Fråga:Lödfritt Multi X Chip???
    By Matrix in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-04-04, 16:51
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  5. Multi X Killer (Xenogears och Chrono Cross)
    By Olznillz in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-12-13, 17:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •