Hallohallo!
Jag har ett Chippat xbox, EvoX 2...vet inte vilket dvd som sitter i eller vilken version det är. Fick den förre julen så det är itne den nyaste . Nu till problemet, jag har XBcopy och har kopierat in spel på hdd (Colin McRae 03, TransWorld Snowboarding) och har försökt ungefär 10 gånger att bränna ut dom med min DVD-brännare och har misslyckats alla gånger mer eller mindre. Jag har en + brännare så jag kan inte bränna -r/-rw skivor och har endast provat + skivor. Först trodde jag att min dvd inte kunde läsa + skivorna men så lånade jag Gotham city racing 2 eller vad det nu heter av en kompis som har brännt det på en dvd+r skiva och då funkade det på min box. Jag har provat detta...:
Brännt med nero data (ej isofil)
Brännt med nero image (iso)
Brännt med nero UDF/ISO (Xbox anpassat)
Brännt med RecordNow MAX (iso) ...det som min kompis brännade med.
Använnt olika skivor så som:
Verbatin DVD+R, Då vart det unknown disc en gången och game andra fast då krasha den vid evolutionX loggan och gick inte att boota med. (nero data och image)
Philips DVD+R, Då vart det unknown disc (nero UDF/iso xbox anpassat och RecordNOW max iso)
Traxdata DVD+RW, Game men krasha vid Evox loggan.
Sony DVD+R, enda gången jag varit nära på att lyckas, jag kom förbi alla intron mén vi loading så länger den sig och bara laddar och laddar (Transworld). Brännde då med nero image och detta är den sortens skiva min kompis använde då det funka.
Jag har inte en anning om vad jag ska göra, lagt ner så mcyket tid och pengar på skivor nu så jag inte orkar bara chansa, någon som vet vad felet kan vara?
MVH Fredde
ps. min klocka på xboxen går rätt
Bookmarks