Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Avstängd för länge ger felkod 16

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Avstängd för länge ger felkod 16

    Jag reste med mitt Xbox och det var således utan ström i två dygn. Nu vill det inte starta utan tycker att service är required med hänvisning till fel 16. Som jag förstått det har klockan nollställts av den strömlösa tillvaron och tvingar in boxen i tidsinställningsläge vid uppstart, varpå konflikt med chippet uppstår.

    Problemet är att jag inte får igång boxen från Superdisc heller. Så min fråga:
    Är det bara mina skivor som inte funkar eller är det omöjligt att få Superdisc att komma förbi tidsinställningen?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du har bytt hårddisk och har originalhårddisken kvar så kan du nog montera den och starta upp. Problemet är att din ms dashboard inte är korrekt på hårddisken nu.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Jag har inte bytt hårddisk, har originaldisken kvar.

    Jag läste om någon som satt i sin HD i en annan Xbox och ordnat dashen därifrån. Men hur funkar det? Dashboarden är fortfarande korrupt på min HD, oavsett vilken låda den sitter i...väl?

    Skulle det funka att köpa en ny HD och sätta in?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, men om klockan går rätt på boxen du sätter hårddisken i så startas evo-x istället. Men har du inte låst upp din hårddisk så fungerar den inte i en annan box.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Ponera att jag tar ut min hårddisk, stoppar in den i en PC och preparerar den på samma sätt jag skulle gjort om jag satte i en ny hårddisk. Borde inte det fungera?

    Eller är boxens hårddisk speciell på något sätt? I så fall borde det i alla fall fungera att köpa en annan disk, preparera och sätta in den... right?

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Hansi, snälla... hjälp. Om det skulle gå att göra som jag beskrev i ovanstående inlägg skulle jag bli en lycklig man. Gör mig lycklig. Funkar det?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du lånar en upplåst (original eller inte) xbox hårddisk med korrekt ms dashboard och sätter i din xbox så skall du kunna starta ms dashboard och få klockan inställd.

    Du kan även försöka få ditt chip omflashat till x-ecuter 2 4980 som skiter i det där med klockan.

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Ah, okej. Tack för infon.

    Och en skiva med biosuppdaterare kommer klara av att tränga sig före min elaka dashboard?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Kan ingen svara på denna fråga?

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Ja, ett svar vore bra.
    Ingen Superdisc eller BIOS-CDRW har lyckats läsas än, men det kanske beror på skivorna...

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Hansi, snälla finns det någon annan lösning än att skaffa någons hd med msdashboard på? Ni säljer ju gamla hd:ar skulle de funka?

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det borde dom göra
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Ja, jag bestälde en sådan hd av er för ett par dagar sedan, fick den idag. Jag kopplade ihop den och...det funkar!!!! Nu kommer jag in i ms dashboadr (som låg på denna hd.)! Suveränt.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Grängesberg
    Inlägg
    38
    Respekt
    21
    Inget av detta har funkat för mig...Beställde hem en origianlhd från ett annat företag för någrqa veckor sen...Den ville inte starta! Det blir Felkod 05 vilket betyder att hårddisken inte är låst, för det krävs för att kunna starta originalbios...Fast jag har ett XBit i med X24980 laddas inte den.

    Och när jag har 120gb hårddisk i blir det felkod 16.
    Inget verkar villa funka...Några tips?
    Dagens visa: Dexy's Midnight Runners - Come on Eileen

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Dr. Dillsill
    Inget av detta har funkat för mig...Beställde hem en origianlhd från ett annat företag för någrqa veckor sen...Den ville inte starta! Det blir Felkod 05 vilket betyder att hårddisken inte är låst, för det krävs för att kunna starta originalbios...Fast jag har ett XBit i med X24980 laddas inte den.

    Och när jag har 120gb hårddisk i blir det felkod 16.
    Inget verkar villa funka...Några tips?
    Ja, fixa till ditt chipp för det fungerar inte.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Vad behövs för hårdvara för att få HD upplösning
    By Hansi in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 85
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 14:14
  2. Felkod 07 + Röd/Grönt blink
    By MrXboX in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-05-24, 23:01
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  4. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 18:44
  5. För jävla dåligt av er!!!
    By rövatov in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-12-10, 18:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •