Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Xpander

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    41
    Respekt
    22

    Xpander

    Någon här som har provat XPANDER:
    Låt oss presentera Världens första kommersiella hårddisk ide switch för Xbox "Xpander", I dagens läge kan du få xboxen att ha 900GB:-) (3 hårddiskar).
    Det största användningsområdet blir nog att du kan behålla din orginal hårddisk intakt och därmed spela "Xbox Live" utan några problem, när du startar orginal hårddisken så startas även orginal bioset.
    Kitet är komplett inget mer behövs (förutom extra hårddiskar).
    Vi är både utvecklare och producent av denna produkt.
    Bilden är tagen på den riktiga produkten.


    Xpandern är en upphöjare som gör plats för ytterligare 2 hårddiskar, totalt kontrollerar den 3 stycken inklusive orginal disken, den frontpanel som medföljer har även knappar för manuell hårddisk byte, allt styrs av en uppgraderbar microkontroller.

    Inbyggt Ir öga för att kunna sätta på, av, byte av bios bank och byta mellan hårddiskarna med xbox fjärrkontrollen.

    Du håller även xboxen helt intakt, då inga hål eller dylikt behöver göras, maskinens prestanda & kylning påverkas inte.
    Det spelar ingen roll vad för sorts modchip din maskin har installerat (Förutom om du har bara flashat bios i xboxen, då du inte köra xbox live pga. att original bioset inte går att starta).

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Lund
    Inlägg
    52
    Respekt
    22
    Har inte provat den själv, men det verkar vara en intressant produkt, lite dyr dock. Någon som vet om det finns någon liknande produkt som är billigare?

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    57
    Respekt
    22
    Jag har inte sett en färdig produkt som är billigare men det är knappast speciellt svårt att göra denna själv... titta i installations dokumentet för "byggideér". Över 1000 spänn låter överdrivet dyrt för denna. =]

    Själv har jag haft en låda av rökfärgat plexiglas fastskruvad på toppen av min box istället för lock i ca ett halvår nu. I den har jag två st. HD samt programeringsporten till mitt chip monterade. Jag har dessutom en ratt som jag kan välja HD med...... Byggde denna sedan jag tittat lite på x-deck.
    "The mind is like a parachute - it only works if it's open."
    - Frank Zappa

    Xbox 1.1 / PCBioxx / WD120GB

Liknande diskussioner

  1. Xpander = 900gb (3hdd)
    By spel in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 15:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •