Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 52 av 52

Diskussion: Hjälp! Med Xbit... Röd grön blink...

  1. #31
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Glömde säga tack för hjälpen. Det visade sig att man måste starta X-boxen otroligt snabbt (Glöm det där med en sek för xbit och tre för orginal bios). Eftersom jag inte är har fått in snittsen så startar iallfall xbiten varannan gång numera. och annars startar den inte alls, så det brukar gå ganska snabbt att få igång den.

    Tror ni det skulle gå bättre om man klippte av dioden som jag har för mig är till för att man ska kunna slå på/av chippet via powerknappen?

  2. #32
    Shivaspace Guest
    Mitt chip funkar bra men när jag stänger av chippet och sätter på boxen så blinkar den röd och grönt. Det funkar alltså inte utan chip! När jag körde superdisc så formatera jag ju alla drivers.... Vet den inte vad den ska ta vägen nu då eller när inte chippet är igång?.... Eller finns den gamla dashboarden oxå kvar eller hur fungerar det?

  3. #33
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    43
    Respekt
    20
    Min box startar inte med eller utan det här chippet, har testat x-ecuter och evox senaste bios.. Testat att hålla inne powerknappen olika länge, testat att flasha olika block i chippet, testat att rengöra öarna, med mera.. Den blinkar bara rött. Det sskumma är att den funkar med ett matrix-chip..
    Hur som helst så kommer jag förbi i morrn, tisdag 27, och så får ni felsöka och chippa skiten, jag verkar ju vara inkompetent på det här..
    Xbox Crystal Edition - Samsung - X3 - 160 GB
    PSP PSP1004 - 1 GB

  4. #34
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    """Underbart!.. Jag köpte mitt chip för ett halvår sedan och jag fick det aldrig och funka... testade massa men sen la jag ner det... sen av en slump gick jag in här idag och läste vad du skrev så jag bytte från stapel 6 till 4 och helt plötsligt funka det, varför det inte funka på stapel 6 vet jag inte... men strunt samma nu funkar det iaf!!! Tack igen!"""




    Samma härPrecis köpt chippet o skulle installera lödfritt.Satt o strulade som fan fram o tillbaka med bank nr 6 o fick det inte till att fungera ( röd-grön blink).Höll på o bli tokig men läste sen av en slump om detta med bank nr 6 samt bank nr 4.Bytte till bank nr 4 o sen fungerade allt o har fungerat klockrent sen dess...

    Kanske dags för er på PSXCare.com att skriva detta i er installationsbeskrivning?
    Last edited by SweFor_MrWolf; 2004-07-31 at 01:28.

  5. #35
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Ett enkelt tips

    Har precis satt i ett x-bit chip i en polares box och upplevde typ alla problem som tidigare trådar upplevde. När jag skruvade isär boxen för att se om det var glapp mellan chip och mb såg jag att chipet lutade och därför fick dom två piggarna längst ut på chipet dålig eller ingen kontakt. Efter att jag lade dit en 2mm tjock gummilist på motsatt sida blev chipet vågrätt och kontakten mellan de två stiften längs ut och mb blev bättre, simsalabim alla problem försvann. Hoppas det hjälper nån iaf.

  6. #36
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    43
    Respekt
    23
    Attans bananer!

    Fick mitt x-bit idag och började så gladeligen installera genom den lödfria metoden. Jag verkade få den att sitta bra så jag slängde ihop krysslådan och formaterade samt flashade bioset (kolumn 4) med den senaste biosen från x-ecuter. Gjorde om bioset så att det skulle passa i bank 1,2 ,3 och 4 så att jag kunde fippla lite med switcharna om det inte skulle fungera.

    Flashningen funkade bra och det började lysa grönt på den externa delen av chipet. Tyvärr dök microsoft upp istället för x-ecuter som sig bör under det stora x:et. Dålig kontakt tänkte jag och skruvade bort chipet, rengjorde kontaktpunkterna samt pogopinnarna. Skruvar fast chipet igen och startar boxen bara för att märka att den externa delen på chipet nu istället bara blinkar till i en halv sekund och sedan slocknar!
    Vad beror detta på?

    Jag har en av de tidigare boxarna. Antagligen en v1.0 då "hålen" där de flesta av pogopinnarna ska sitta är igenlödda. Men jag har, iaf enligt mitt relativt tränade öga, lyckats få kontakt både där och på d0-punkten. Hjälp mig!

  7. #37
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Bios

    Lägg in bioset på EN plats utan att göra om storleken på det. Och kolla så att chipet verkligen är horisontellt, det kan se ut som det är kontakt men det krävs lite tryck på "pinnarna" om det ska bli bra kontakt, annars kan det räcka med att man slår till boxen lite för att kontakten ska brytas.

    ha de

  8. #38
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    43
    Respekt
    23

    Fortsatta bryderier

    Humma...

    Bytte skruv idag som jag kör fast xbit med då den som följde med inte tyckte om att vara mig till lags. Fick chippet att sitta lite bättre tack vare detta. Tyvärr så började det inte fungera för det. Istället så startar boxen om två gånger för att sedan starta med röd-grönt blink. Detta hände inte tidigare.

    Trodde då att det berodde på att den inte gillade bios. Provade därför att formatera flashminnet och lägga in bios igen med samma resultat. Provade då även att stänga av chippet genom att sätta switch 4 i on-läge. Samma resultat igen. Fortfarande dålig kontakt?

    Kan tillägga att jag även gjorde rent kontaktytor samt pogo pins med kemiskt ren bensin. Använde mig av stapel 4 och bank 3 (off on off off).

    Har nu även provat att ta ut chipet och starta boxen då. Den verkar iaf fungera utan chip. Är mitt chip trasigt kanske?

    Edit: Ok ok... Jag erkänner. Jag är en jubelidiot. Dum som jag var dubbelkollade jag inte var d0 satt på moderkortet och försökte med en närliggande punkt. Helt plötsligt började chippet bete sig lite bättre igen, men inte bra. Den externa delen av modchippet lyser grönt hela tiden och det står microsoft under xbox-loggan. Men efter lite mer trixande så löser det sig förhoppningsvis.
    Last edited by darkpriest; 2004-10-10 at 18:27.

  9. #39
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    43
    Respekt
    23

    Talking I've created a monster!

    Uppdatering av läget:

    Tack vare att jag drog en McGuyver på chippet så funkar nu boxen. Härliga tider!!

    Dags att kasta in min nyinköpta hårddisk på 160 GB! Puss kram och tack för alla som hjälpt mig direkt (snuppesno) och indirekt (alla andra som postat på xbit-forumet).

  10. #40
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Eftersom jag har lätt att bli nyfiken funderar jag så smått över vad denna 'McGyver' bestod i? =)

  11. #41
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    43
    Respekt
    23
    Romulus: Metoden bestod av att med hjälp av två tillplattade samt med eltejp ihoptejpade topsstänger ge stöd åt chipet på lämpliga punkter så att kontakten med d0 blev oklanderlig.

    Undrar varför de inte har med det här steget i vanliga instruktionerna?

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har samma trubbel som trådskaparen. RÖTT GRÖN RÖTT GRÖNT, trots att jag har skickat in mitt chip till psxcare för att flasha det. jag sa att jag hade en xbox 1.0 så det kan inte heller vara fel. Jag har lämnat in min box för lödning hos en fackman så det kan inte heller vara fel. så vad är felet???? Jag slänger snart ut min box genom fönstret. jga har haft chipet nu i ett par månader utan att kunna använda det. När jag beställde det så var "skrivskyddet" redan avbrutet och biten fanns inte med i påsen samt att jag inte fick ngn diod.

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Hej alla.

    Köpte också ett xbit för några veckor sen men fick inte det att funka med den lödfria metoden, och det var inte förrens igår som jag fick hit min lödstation så nu har jag lödd dit dit det, och tyckte jag fick till alla lödningar ganska snyggt.

    Men xboxen vill inte starta. Om man har chippet aktiverat så startar/stängs xboxen av/på 3 gånger, sen blinkar den grönt/rött. Och det behöver ju inte vara nåt fel då jag inte är säker på vilken biosbank jag installerade bios:et i.

    Men även om jag avaktiverar chippet så startar/stängs xboxen av 3 gånger och sen blinkar rött/grönt. Vad brukar det betyda? Om chippet har dålig kontakt så borde väl xboxen starta ändå om man avaktiverar chippet???

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Samma för mig. fast jag lämnade tillbaka det till han som lödade det och bad honom att ta bort det och testa om den fungerade utan chip och det gjorde den inte heller. vad är det då som är fel?????

  15. #45
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Köpte ett "X-B.I.T 2M lödfritt chip" för ca 1 år sedan, skruvade fast det (ej lödat) och de har fungerat kanon. MEN så för ett tag sedan börade det strula. Trycker på power knappen och boxen försöker starta 2 ggr sedan blinkar den grön rött och ingen bild på tv:n. Har testat att lägga in ny bios och fått det att funka för några timmar innan det lägger av igen. Kan det vara så att det är glapp på nått vänster eller kan det vara så att minnet gått sönder? Det skumma är ju att det fungerar ibland. Tacksam för svar!

  16. #46
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24
    glapp kontakt.....

  17. #47
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    hmm jag har ungefär samma problem... saken är att den har funkat... den funkade i ett par månader... den e fstlöt. men en dag när en kompis sat o spela så bara hängde spelet sig, blev lite förvånad, men stängde av den o sate på den igen. men det e då det började den startar o stänger av sig 2 ggr o sen blinkar den grön röd. har öppnat o kollat inne i den alla lödningar sitter ich alt värkar vara som det ska vara... så jag tänkte måste varit biosen som cpa sig så jag ladda hem x-bit programmet o laddade hem executer 4981 bioset... flashaden på lite olika banker o bios slots men den vägrar gå igång... Hjäl snälla

  18. #48
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag fick mitt chip idag och jag kan inte flasha det jag får ett fel meddelande när jag överhuvudtaget använder xbits flash program där står error get_cmd_Status reply Chipet verkar fungera i övrigt efter ett tags pillande så det fick kontakt. Provade flasha utan att det satt i också men samma sak kommer upp. Hjälp

  19. #49
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    gör så här

    Bios bank fyra (4)
    switchar ON,ON,Off,Off
    Funkar klockrent, hur nöjd som helst
    använd x2-4983 bioset....kalas
    fick jävlas en skvätt med att få chippet på plats,viktigt med kontak med alla pinsen men ilag måste jag säga att det var ett kanon chip..

  20. #50
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Thumbs up

    Fick ordning på de.. gjorde rent kontakerna o rispade lite på stiften så funkade de igen o nu har den inte strulat nån ting sedan dess

  21. #51
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hallå ny här på forumet men jag hade också samma fel som tråd start och jag hade fungerande bior och knapparna rätt instälda. men jag fick se att dom två små pinsen som liger ensamma dom används bara en för det var omöjligt att få båda att träffa punkter så den ena pinen som inte används lägger sig lite varsom hälst på kortet, så jag tog och la en lite pappers bit under den pinen och fick den andra riktigt på plats och sen funkade allt som det skulle.
    Jag har inte hittat vad den andra pinen är till för,är det någon som vett så svara gjärna på det.?!

  22. #52
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är två "små pins" eftersom punkten "d0" sitter på olika ställen på olika moderkort.

    Så en av dom skall få kontakt med d0, den andra skall som du uttryckte det ligga "lite var som helst".

    Bra tips att lägga något under den så att man skyddar moderkortet då den är väldigt vass.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Snälla, hjälp mig med mitt RGB-problem innan jag slår sönder mitt PS2!!!!
    By degas in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-06, 01:51
  2. Blink blink
    By Madscion in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-28, 18:15
  3. Ett grönt blink på en v1.0 box med Matrix. Hjälp!
    By ulph in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-06, 10:41
  4. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 10:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •