Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: En del frågor från en förvirrad person

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    0

En del frågor från en förvirrad person

Var lite osäker vart jag skulle lägga de här frågorna, så jag chansade på det här forumet. Nåja, här kommer frågorna.

1. Jag hörde att det ska komma en lag som gör det olagligt med modchips. Stämmer detta? Om det nu är så, när är det lagen är aktiv?

2. Vilket modchip är "bäst"? Var vänlig och motivera varför. Läste detta "Vårt bästa chip till XBOX. Lödfritt med 2MB minne och USB anslutning för uppdateringar". Den texten hörde ihop med "X-B.I.T 2M", men jag har inget att jämnföra med. Har hört att man bör hålla sig undan från lödfria. Sant eller falskt?

3. Kan jag ta ut den orginella xbox hd:n och lägga in en annan efter att chippet är ikopplad? Är lite rädd att bli bannad från LIVE.

Såja, det var väl det jag funderade på för tillfället. Uppskattar det verkligen om någon kan ta sig tiden och besvara frågorna

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    1: Den skulle komma vid årsskiftet, senaste budet var att den skulle komma i April. Exakt vad det innebär i praktiken återstår att se, det beror på hur man tolkar "produkt som kringgår kopieringsskydd", hårddrar man det så skulle vanliga flashminnen som t.ex. bioskretsar i pc-datorer bli olagliga. Vi tror inte det kommer vara några problem att sälja "LPC Flash memory cards", vilket är det man använder för att kunna använda alternativa bios i xboxen.

2: X-BIT är bäst, eftersom det har funktioner som andra modchip inte har, och inte direkt saknar något som något annat chip har. Om alla finesser (2M minne t.ex., andra chip har 256K eller 1M) behövs är en annan fråga, men frågar man efter det bästa chippet oavsett pris så ligger ju xbit bra till. Det är valfritt om man vill löda fast det eller använda pogo-pins. Jag rekommenderar alltid lödning.

3: Än så länge är det bara om man råkar gå online med icke original bios man blir banned. Det kan ändras precis när som helst, och jag kan ha fel för jag har inte spelat live på ett par månader!

Liknande diskussioner

1. Otroligt förvirrad.
    By bjornsva in forum Emulatorer
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 16:59
  2. läser en del
    By joachim in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-11-19, 04:16
  3. Förvirrad (ang. spela import spel till PS2)
    By jowo in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-12-10, 20:57

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner