Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Xecuter FlashBIOS v2.28 - Focus Support

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21

    Question Xecuter FlashBIOS v2.28 - Focus Support

    Är det nån mening att flasha med det nya v2.28 & sedan den senaste X2 BIOS,eller funkar det inte så?
    Version 2.28 har ju begränsad Focus support(640 x 480 - Standard AV Pack).
    Jag har för mig att min har 720x nånting nu(iallafall när man kollar i XBMP),då går man väl ner sig eller?
    Hansi,jag lämnade ju in min XBox som är gjord 2003-10-09 & fick insatt Xecuter 2.3 Lite chipp.Flashade ni den med FlashBios v2.27 från början då & sedan X2 4979.06?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du har ingen användning av något "flashbios", det biosets enda funktion är att vara ett 100% lagligt bios att ha i chippet vid leverans. Om man inte vill använda chippet endast för att köra linux så BYTER man bios till t.ex. x-ecuter 2 49xx.

    Nyheten är att man får bild även på de nyaste boxarna nu, med den förra versionen var man tvungen att flasha utan att se vad som hände på tv:n.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Du har ingen användning av något "flashbios", det biosets enda funktion är att vara ett 100% lagligt bios att ha i chippet vid leverans. Om man inte vill använda chippet endast för att köra linux så BYTER man bios till t.ex. x-ecuter 2 49xx.

    Nyheten är att man får bild även på de nyaste boxarna nu, med den förra versionen var man tvungen att flasha utan att se vad som hände på tv:n.
    Okej,jag trodde att det gjorde nån förbättring med focus chippet & att man sedan flashade till det senaste X2 bios.På tal om det,har du hört nått på irc:n ang release av 4981?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej, men men det har kommit en ny xbtool så att man kan rätta till 4980 själv om man tycker att det är ett problem att det inte laddar xboxdash.xbe.

Liknande diskussioner

  1. Team X-ecuter announced 3 new modchips
    By Sheytan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-10-13, 22:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •