Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Hjälp! Anvisningen stämmer inte!

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Unhappy Hjälp! Anvisningen stämmer inte!

Tjena! Jag har beställt ett DMS3 chip till ett ps2 "Version 3". Allt verkar stämma förutom lödanvisningarna för det sk "Gap Bios". Ic'n som sitter där (på processorsidan) är av samma typ som den för "Nogap Bios". Har kollat inlödningspunkterna på andra versioner med samma ic som jag har i min och anslutningarna verkar "speglade". Vågar därför inte göra någonting innan jag vet säkert. Har kollat hemsidan dms3.com men det är samma bilder där.
    Oerhört tacksam för svar!

Stefan!

Registrerade
    Aug 2003
    Respekt
    22
    Din ps2a har antingen ett gap lr ett nogap bios. Dock är det samma legsetup på båda så borde inte vara så krångligt...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du skall ringa 08-615 21 60 och prata med Nebbi eller Marcus, det finns en tidig variant av V3 som inte brukar vara så lätt att hitta ritningar till.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Lightbulb Oki doki

Har kollat vidare lite och såg sedan att anslutningarna på Nogap och Gapbios hade samma beteckningar till anslutningar till chippet. Har förstått det så att jag bara behöver löda tamparna till bioset som sitter på samma sida som DMS'et. Man behöver väl inte dra kablar från DMS'et till båda biosen (2 tampar från varje "pinne" på DMS'et).

Skall ändå höra med Nebbi o Marcus innan jag kör igång.

För övrigt jättegreat support från er sida. :-))

Liknande diskussioner

1. Kan inte spela divx från cd...hjälp?
    By Da[N]y in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-01-24, 18:02
  2. Hjälp! kan inte skriva till Xbox, kan bara läsa-FTP
    By Slamer in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 00:06
  3. HJÄLP! MINA PS2 BACKUPS STARTAR INTE!
    By mansnet in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-12-27, 18:55

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner