Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Massa frågor...

  1. #1
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Post Massa frågor...

    Jag köpte messiah chip av er i oktober-02, jag lödde in det själv och allt funka perfekt. En månad senare skulle jag förflytta det till en annan lägenhet och packade då playstationet i en ryggsäck tillsammans med en massa kläder för att skydda det lite grann. Jag ställde väskan på min säng och den råkade ramla ner på golvet. Efter detta har playstationet varit konstigt på fler en ett sätt.

    Felen:

    1. Det stänger av sig när man spelar (har hänt kanske 3 ggr på ett halvår).
    2. Det sätter på sig själv om det är på stand-by (dvs om den röda lampan lyser).
    3. Det går inte att spela dvd filmer längre.
    4. Original spel (bara de på dvd skivor) måste man starta om PS2 flera ggr för att de skall fungera.

    Vet nån vad felet kan vara? Om inte, vad kostar det att skicka in PS2 till er för att laga? Om det blir dyrt, kanske jag skall sälja delarna från det gamla och köpa ett nytt färdig löddt PS2. Köper ni in PS2 delar och vad får jag för det i så fall? PS2:et går att spela på men det kan vara lite jobbigt med alla procedurer.

    PS. Det är inte damm, det är kollat. Jag kollade också de lödda ledningarna efter jag tappat det och dem sitter där dem ska. Jag misstänker glapp någonstans, men har inte hittat nåt efter ett antal genomsökningar

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Oj, hur skall man svara på det där, din PS2 mår inte bra iaf... Kolla alla lödningar, kolla att flatkabeln till power/resetknappen inte är skadad.

    Jag har inte fler tips, isåfall måste du nästan komma in och visa upp hur den ser ut på insidan...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    oj oj

    kan vara nästan vad som helst som är fel moderkotet kan ju ha fått sig en smäll lödningarna kan ha ramlat loss kan ha blivit klapp någonstans :-( låter som din ps2 fått en ordentligt smäll iallafall be psxcare ta en titt på den =) kan dock bli dyrt :-(

  4. #4
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Jag fixade det själv. Jag satte isoleringstejp runt flatkabeln som går till reset knappen och damsög alla delar av playstationet. Nu funkar det felfritt.

Liknande diskussioner

  1. Förkortar Mulit-X-chippet PSX:ans livstid!? + Frågor om Multi-X
    By Madarab in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 30
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 20:13
  2. Två frågor i en smäll...
    By x-ite in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-08, 18:36
  3. En massa Xbox frågor.
    By Magge in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-01, 21:43
  4. Ny Xbox, massa frågor!
    By Alarinn in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:34
  5. massa frågor i ett
    By smeagol in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-01-23, 15:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •