Jag köpte messiah chip av er i oktober-02, jag lödde in det själv och allt funka perfekt. En månad senare skulle jag förflytta det till en annan lägenhet och packade då playstationet i en ryggsäck tillsammans med en massa kläder för att skydda det lite grann. Jag ställde väskan på min säng och den råkade ramla ner på golvet. Efter detta har playstationet varit konstigt på fler en ett sätt.
Felen:
1. Det stänger av sig när man spelar (har hänt kanske 3 ggr på ett halvår).
2. Det sätter på sig själv om det är på stand-by (dvs om den röda lampan lyser).
3. Det går inte att spela dvd filmer längre.
4. Original spel (bara de på dvd skivor) måste man starta om PS2 flera ggr för att de skall fungera.
Vet nån vad felet kan vara? Om inte, vad kostar det att skicka in PS2 till er för att laga? Om det blir dyrt, kanske jag skall sälja delarna från det gamla och köpa ett nytt färdig löddt PS2. Köper ni in PS2 delar och vad får jag för det i så fall? PS2:et går att spela på men det kan vara lite jobbigt med alla procedurer.
PS. Det är inte damm, det är kollat. Jag kollade också de lödda ledningarna efter jag tappat det och dem sitter där dem ska. Jag misstänker glapp någonstans, men har inte hittat nåt efter ett antal genomsökningar
Bookmarks