Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Hjälp, Vad har jag för chip ?!?!?!

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question Hjälp, Vad har jag för chip ?!?!?!

    Hej alla, fick ett PS2 av en kille som var skyldig mig pengar. Han sa att det var chippat och mycket riktigt, det gick att köra PS2 backups.
    Maskinen är ett år gammal (kvitto finns), han chippade det i samma veva, men kommer inte ihåg/vet ej vilket chip som sitter i.

    Hur tar jag enklast reda på vilket chip som sitter i maskinen?

    Jag kan alltså starta PS2 backups utan problem.
    Jag kan stänga av chippet genom att vänta till "Sony Computer Entertainment" texten dyker upp och trycka på reset 2 ggr.
    PS2 Original funkar oavsett om chippet är av eller på.

    Men jag kan inte köra PS1 backups eller HK silver i den överhuvudtaget men original funkar oavsett om chippet är av eller på....
    Jag har provat att resetta och hålla in cirkeln.

    Original DVD film spelar oavsett av eller på, men en DVD-R kopia spelar inte alls.

    Måste jag öppna konsollen ?? och vad skall jag kolla efter då ??
    Jag vill ju kunna spela PS1 backups oxå ju ......

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Unhappy jaha, blåst igen !!!

    så har jag då tagit mig tid att öppna maskinen och till min stora förtvivlan, i maskinen sitter något jag inte tidigare sett:

    efter lite googlande och översättande från italienska visar det sig att jag har ett sk. Messiah 2 SX (Hansi, jag har förstått vad du tycker om kloner och kopior ) så jag söker vidare och hittar att jag skall hålla inne resett-knappen tills cd-eject lampan slocknar för att kunna spela PS1... synd bara att den inte slocknar ....
    Om det är någon som har ovanst. chip(kan stå UBICOM - 52BD på kretsen), funkar det för er ??

    Jaja, det är väl bara att beställa ett dms3 så fort man får lite kosing..

    Hansi, tack för ovanst. svar även om det inte var riktigt vad jag sökte (hur skulle du veta), visst går det att rycka detta kort och köra in ett DMS3 ?? hur mycket extra skulle det kosta om jag skickar maskinen till er för denna operation ??
    Dessutom läste jag på ngn annan sida att chip som använder 5v för matning kunde bränna maskinen ... sant/falskt ??

    MVH

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det där 5v tjafset är antagligen mest ett rykte som någon som gjorde ett 3.3V chip spred för att gynna sin egen verksamhet. Ungefär samma nivå som tillverkaren av ett visst kommande xboxchip verkar ligga på just nu :-)

    Du behöver inte betala extra för att få chippet borttaget, bara det inte är så klumpigt monterat att någon kopplingspunkt är skadad. Om det är lim inblandat i monteringen så vägrar vi ta i den, jag vill inte utsätta våra tekniker för en massa onödiga kemikalier. Om din PS2 inte överlever så får du inte någon som helst ersättning eftersom vi inte vet om din PS2 tagit skada av tidigare mekkande.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    21
    Ouch messiah 2 clone det suger rejält. Du kan visst köra PS1 å dvd med den. Har för mig att det är håll Resett knappen 3 sek när du slår på maskinen från standby. Är en gammal Apple kod på det där chippet har jag för mig.

Liknande diskussioner

  1. Hjälp! Vad gör jag för fel???
    By Strandberg in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-17, 21:12
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •