Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 50 av 50

Diskussion: Xenium Anvisningar m.m.

  1. #31
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Problemet är att adaptern inte riktigt "lägger" sig. Detta pga att de fjäderbelastade piggarna på lödfri adaptern vill trycka adaptern uppåt. Adaptern reser sig upp i den ändan somär längst ifrån skruven. Detta gör att jag misstänkter att det inte kommer att bli tillräckligt bra kontakt mellan adaptern o de igenlödda hålen på moderkortet!????

    Sen en fråga till: de där extra prylarna med ljusdiod o USB kontakt, hur kopplar man dessa? jag vet att man kan sätta skenan med diodern vart man nu vill men hur kopplas kablaget. På den ena sladden sitter en "jord" liknande pryl, vart fäster man den? sätter man den mellan moderkortet och den lödfria adaptern?

  2. #32
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Question Bios?

    Hur fasen lägger man in nytt bios?
    Det är inte ens frågan om att trycka på någon vit knapp. Hur är det tänkt?

    Och hur fungerar det egentligen när man förminskar en Bios fil? Den blir mindre, men exakt vad gör programmet, blir det enbart komprimerat?
    Last edited by MDxm; 2004-10-02 at 14:24. Anledning: Nytt problem

  3. #33
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jag har köpt ett Xenium med solderless adapter och den Fragar bara hela tiden, är helt säker på att den är på plats, har kollat flera gånger och ändrat den men ingen skillnad. På adaptern jag fick så var det två piggar borta på undersidan. En som ska vara borta men sen är det en till också som ser avbruten ut, eller så kanske den också ska vara borta. Det är svårt att se. Jag har iaf en pigg mindre än på alla guider jag har läst.

    Ifall nån vet hur det är med piggarna så hade det varit härligt om ni skrev hur det ska vara.

  4. #34
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    139
    Respekt
    21
    Jag har köpt ett men en kompis lödde dit det
    Efter nyår kommer jag i kontakt med honnom. Jag skall försöka få han att svara här.
    Men det finns ju många proffs här så har du tur svarar nån av dom
    innan mej (eller kompisen)

  5. #35
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Fick mitt Xenium Gold 24k lödfritt idag!!! fast utan installations anvisningar? ftw. jag e ju ubernOOb på det här, kollade teamxodus sidan men hittade bara gammla manualer. Har ni n¨n manual för hur jag ska göra?

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är väl bara att gå efter en vanlig xenium manual. Kan ju inte vara så mycket mer än lpc rebuild (om du har v1.6 box), pinheader och d0...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #37
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Kan ju inte vara så mycket mer än lpc rebuild (om du har v1.6 box), pinheader och d0...
    eee eee ok.. och det betyder vad?

  8. #38
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    vad har du för xbox? Det är #1 infot man bör veta innan man börjar chippa... http://xbox-scene.com/versions.php

    Sen installerar du såhär: http://www.teamxodus.com/modules.php...p=getit&lid=66
    Sen trycker du bara fast chippet på adaptern. Jag antar alltså att du fick med SPadapter'n eftersom du säger att du köpt ett "lödfritt" kit....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  9. #39
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    det e en v1.6.
    Det löste sig med installationen. Tack.
    Nu återstår det ju bara ett komma igång med skiten.

  10. #40
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    håll oss updaterade...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  11. #41
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    update. get går åt he&&vete..............
    typ som att simma i en sandlåda.

  12. #42
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Testar att få hjälp via forumet också.... har mailat samma text till Hansi, men ju fler man frågar desto större chans till svar;-)
    Boxen jag köpte i slutet av april har alltså SmartXX LT OPX chip monterat.

    Jag behöver uppenbarligen hjälp...... har haft boxen ett tag nu men av någon
    anledning klarar jag inte av att få igång brända spel. Trodde länge det
    berodde på själva bränningen, men nu börjar jag tro att det beror på att jag
    inte vet hur jag startar upp spelen på boxen. De flesta brända spel vi har
    testat kommer igång så pass att man får se den inledande filmsnutten, men
    sen kommer de upp en text typ "skivan är skadad eller smutsig" eller
    liknande....
    Likaså testade jag att köra en hyrd dvd-film förra helgen, men inte heller
    den fick jag att starta.... Jag hittade dock filen men fick inte igång den.

    Jag har letat på er sida efter hjälp, bla på forumet, men tyvärr inte hittat
    det jag behöver......

    Till att börja med, när boxen startas upp kommer följande startsida upp;

    Original Bios
    M8
    Bank L2
    Bank L3
    Bank L4
    Bank L5
    Bank L6
    Linux
    Reboot
    Shutdown
    Config


    Vi startar alltid ingång på M8, men egentligen vet jag inte ett dugg om
    detta.....;-) det funkar ju iaf bra med originalspel.

    Men, vad är övriga för konfigurationer? Är det olika bios samtliga?

    Som ni förstår är jag inte ett dugg insatt i detta med x-box, men trodde jag
    skulle fatta mer eftersom jag trots allt sitter en hel del med datorn;-)

    Kan nån på ett enkelt sätt förklara för mig hur jag ska göra för att starta
    igång ett bränt spel samt titta på film? Samt ge mig svar på ovanstående
    frågor?

    Den enda inställningen jag har gjort är att ställa klocka och datum
    rätt.......


    //Ortega

  13. #43
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du köpt boxen av oss så skall du få upp evo-x dashboard eller xbox media center när du valt M8.

    Har du ett spel i så skall det starta direkt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #44
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack för svaret!

    Ja, xbox media center kommer upp och spelen har startat upp så pass att den inledande filmsnutten har gått igång och sedan kommer som sagt en text om att skivan är smutsig eller skadad....

    Beror detta alltså på att det är fel på bränningen?

    Om man ska se en dvd film då? Ska den också starta direkt?

    Och, ja, jag har köpt boxen av er.

    Vänligen
    /Ortega

  15. #45
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Eller är det kanske fel på boxen....??

    Börjar nästan tro det. Nu har jag testat ytterligare några brända spel, men inte ett enda startar. Jag hittar dock filen så boxen läser skivan och ser vad det är på den.... men att få igång spelet vill sig inte.

    Jag har också tryckt i ett gäng dvd filmer, med precis samma resultat.

    Eftersom du skriver att ett spel som ligger i ska starta direkt, förutsätter jag att det samma gäller en film?

    Så jag börjar som sagt nästan fundera på om inte boxen funkar som den ska? Hur går jag vidare med detta?

    /Ortega

  16. #46
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=10602

    Kolla tipsen där. Hjälper inte det så kom in med boxen så får vi kolla med våra skivor osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #47
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hmm, ja jag har nu läst igenom tråden och gjort ett par tester..... men, nu köpte jag den av er i slutet av april, så jag tar för givet att nyaste biosversioen är installerad? Inlägg som är ett par, tre år gamla och som handlar om biosversioner ignorerar jag helt enkelt?

    Jag har inte boxen inkopplat till nätverket, så det är inte heller problemet....

    Klocka / datum har jag ställt om, men det hänger ju inte med utan får ställas om nästa gång boxen startas om igen, om man vill att det ska vara rätt.
    Nu startar ju inte spel / filmer även om klockan går rätt, vilket såklart är full logiskt. Spelen / filmerna vet ju inte vilken dag det är eller vad klockan är...

    I denna tråd http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=7231 finns ett inlägg om ändrad lagskrivning vilket gör att ni måste rekommendera enbart vissa bios. Men i denna nya box förutsätter jag att det bios jag kör ska funka?

    Jag har startat om boxen ett par ggr med tyska, engelska som det stod i nåt inlägg.

    Ändrat till PAL60 har jag inte gjort..... vet inte hur?

    Grejen är att jag har 30 mil till Stockholm och hade hoppats på att det skulle gå att lösa på distans.

    Frågor: är boxen testkörd hos er? Det säger dig/er inte nåt att man ofta kan se den inledande filmen innan spelet men att det sedan skiter sig? Som sagt; originalspel funkar perfekt. Ingen dvd film eller bränt spel jag testat har startat.....

    Är det kört att fixa detta på distans så får jag väl be nån kuning kompis kolla på eländet, men jag tycker i ärlighetens namn det borde gå ändå när jag sitter här med en nyinköpt pryl från er.

    //Ortega

  18. #48
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan ringa 08-643 26 13. Prata helst med Dino (pratar bara engelska), han jobbar till c:a 16.00 på vardagar. Annars måste du åka hit med boxen eller skicka hit boxen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #49
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej! Jag undrar om något vet vad som kan vara fel på min klassiska xbox. Den har fungerat felfritt i många år. Men nu beter den sig konstigt när jag försöker starta den.
    Den lyser grönt, stänger av sig. Lyser grönt igen, stänger av sig. Lyser grönt sedan börjar den blinka rött-grönt. Jag har ett lödfritt xenium-chipp installerat. Hoppas att någon kan ge några tips.
    Ps när den hade varit avstängd hela natten så gick den starta men jag kom in på någon installationsmeny där man skulle slå in tid och datuminställningar.

  20. #50
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Dennisyost Visa Inlägg
    Hej! Jag undrar om något vet vad som kan vara fel på min klassiska xbox. Den har fungerat felfritt i många år. Men nu beter den sig konstigt när jag försöker starta den.
    Den lyser grönt, stänger av sig. Lyser grönt igen, stänger av sig. Lyser grönt sedan börjar den blinka rött-grönt. Jag har ett lödfritt xenium-chipp installerat. Hoppas att någon kan ge några tips.
    Ps när den hade varit avstängd hela natten så gick den starta men jag kom in på någon installationsmeny där man skulle slå in tid och datuminställningar.
    Chippet sitter inte längre som det ska eller har gått sönder...

    Ett vanligt problem med lödfria chip är att dom lätt lossnar (om dom får en stöt/smäll av något slag kan dom hoppa loss)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. svcd, divx m.m. "snabt svar :-)"
    By athex in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-24, 21:59
  2. Låsning av hårddisk m.m
    By ABSiNSANE in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-14, 19:03
  3. RGB m.m.
    By Sevve in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-10-18, 18:49
  4. Frågor ang. Matrix - framtid, installation, switch m.m.
    By goldfish in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-10-09, 15:35
  5. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-12-08, 13:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •