Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: USB headset + USB->Xbox adapter

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

USB headset + USB->Xbox adapter

Denna XBOX USB ADAPTERKABEL som finns på PSCxare. Går det att använda den i samband med ett headset?
    Man vill inte köpa ett headset med live för 600:-, bara för att man vill ha chat i xbconnect.
    ###################################
    I'm reincarnated, got my ass banned in my previous life.

1.4 XBOX @ AKIRA CHIP & Thomson drive

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Så du säger att det funkar med andra ord? Att använda ett valigt headset för PC med USB till XBOX, om man har denna adapter..?
    I'm reincarnated, got my ass banned in my previous life.

1.4 XBOX @ AKIRA CHIP & Thomson drive

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag länkade till xbox original headset, samma som finns med i livepaketet...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Ja, eller så kan man leta lite utanför rikets gränser och därmed spara ytterligare några sköna slantar!! Jag hittade ett original XBox Live Communicator Headset för £16.99, och det blir ju med dagens valutakurs c:a 230sek. Dessutom är allt fraktfritt, eller inkluderat i priset om man hellre vill det! Så jag tvekade inte iaf!!

Mvh
    SiDar

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, men det här forumet tillhör www.psxcare.com som är en svensk butik och där man tyvärr måste betala svensk moms när man handlar. Mycket bra tänkt att vara med i EU och inte ha matchande mervärdesskatt :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Jag håller fullständigt med dig!! Det är rentav tragiskt att "vi" inom EU inte har samma förutsättningar. Men just nu är jag ju konsument, och tack vare vårt kära internet så har gränserna mer eller mindre suddats ut! Varför jag då givetvis söker efter fler kanaler att utnyttja. Patriot eller ej, snål eller inte!? Ja, det är upp till betraktaren... ;-)

Mvh
    SiDar

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Sidar, kan du tipsa om var du köpte? Är också intresserad av headset, men inte Live!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Lägg ner nu, det här forumet är inte till för att man skall hitta samma produkter som vi säljer i andra butiker.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    tja! har problem! jag kan inte höra något i mitt communicator headset! det är original. ja fattar inget. jag kan prata men hör inget annat. snälla hjälp mej!

Liknande diskussioner

1. USB adapter för PSX/PS2 handkontroller
    By Hansi in forum PC produktsupport
    Senaste inlägg: 2011-02-12, 14:00
  2. Finns det någon usb adapter?
    By steiner in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-03-05, 18:21
  3. Headset
    By ktd in forum PC - Övrigt
    Senaste inlägg: 2002-05-06, 18:02
  4. VCD PÅ PSX UTAN VCD ADAPTER
    By mansnet in forum Playstation produktsupport - Multi-X