Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Xbox i nätverk?

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    23

Xbox i nätverk?

Jag har ett litet problem; min Xbox (moddad med Xecuter 2.3b Pro) är kopplad till min dator's ena nätverkskort och det andra nätverkskortet är kopplat till en router och routern sedan vidare till Telia ADSL.

Internet fungerar bra på datorn men Xboxen (ftp) fungerar endast när internet är urkopplat. Jag undrar alltså, hur kan jag fixa så att båda två fungerar samtidigt?

Kan tilläggas att Xboxen har fast ip, datorns nätverskort som är kopplat till Xboxen också medan nätverkskortet som är kopplat till routern automatiskt får en ip-adress av routern.

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    23

???

Vad menar du med att "boxen inte fungerar när internet är inkopplat"?
    Vad är det som inte fungerar med boxen när internet är inkopplat?

Va ere för OS på datorn?

Ett tips om du kör XP e att köra nätverksguiden och klicka att "andra datorer ansluter till internet genom den här datorn" - tror den heter så eller ngt liknande. Å deklarera för datorn vilket kort som går mot internet och vilket kort som går internt... Då får man routingen i XP att funka som den ska...

Men som sagt, det beror på vad du menar med att "boxen inte fungerar".

/Peska

Citat Original inlägg av zaben
    Jag har ett litet problem; min Xbox (moddad med Xecuter 2.3b Pro) är kopplad till min dator's ena nätverkskort och det andra nätverkskortet är kopplat till en router och routern sedan vidare till Telia ADSL.

Internet fungerar bra på datorn men Xboxen (ftp) fungerar endast när internet är urkopplat. Jag undrar alltså, hur kan jag fixa så att båda två fungerar samtidigt?

Kan tilläggas att Xboxen har fast ip, datorns nätverskort som är kopplat till Xboxen också medan nätverkskortet som är kopplat till routern automatiskt får en ip-adress av routern.

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    23
    Nätverksuppkopplingen mot Xboxen är 'aktiv' enligt WindowsXP Professional men det går inte att ansluta med Qwix eller FlashFXP - det blir bara timeout, men när jag drar ut internet kabeln så fungerar det utmärkt.

Jag ska testa att köra nätverksguiden, men jag vill inte att ICS ska sätta igång och dela ut internet till min Xbox.. Ska pröva.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vad har du för ip-adresser.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    23
    Nätverkskort mot router och internet - DHCP Dynamisk IP-adress (just nu: 192.168.0.33)
    Nätverkskort mot Xbox - Fast IP: 192.168.0.9
    Xbox - Fast IP: 192.168.0.180

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du måste lägga din XBOX med adresserna 192.168.1.x istället för 192.168.0.x.

Se till att både xboxens nätverk och routerns nätverk har subnetmask 255.255.255.0, detta innebär att allt utom den fjärde siffran (xxx.xxx.xxx.fjärde siffran) anger vilket subnät som används, och skickar informationen via "default gateway" om adressen inte ligger i samma subnät.

När du nu försöker anropa 192.158.0.180 så har datorn ingen aning om vilket nätverkskort den skall använda.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    23
    Okay, men nätverkskortet som xboxen är kopplad till, ska den ha ip nummer 192.168.1.9 istället för 192.168.0.9 eller räcker det om jag ändrar ip på xboxen?

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    23
    Sådär, ändrade båda till 192.168.1.xx, tack Hansi!

Liknande diskussioner

1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24
  5. HALO NÄTVERK 22.00 KOM OCH SPELA
    By Slamer in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-07-26, 10:03

Bookmarks

Behörigheter