Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Hjälp med brända spel

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Hjälp med brända spel

    Jag efterlyser hjälp med att få mina brända lir att funka på xbox.

    Jag fick boxen färdigchippad (aladdin) idag och skulle testa de spel jag bränt över, men inget av dom funkade. Istället kom ett felmeddelande som sa att xboxen inte kände igen skivan blablabla.

    Jag är helt grön på det här med att bränna till DVD och kan säkert ha gjort fel nånstans i processen.

    De filer jag brände över låg i en mapp som hette PAL_Multi3_DVD_XBOX_DNL och innehöll ett flertal olika filer som hette DNL-TS och siffror.

    Jag brände över hela mappen till en DVD+RW (i Nero) och där är jag nu. Det funkade inte.

    Kan nån redan utifrån vad jag skrivit nu få fram om jag gjort nåt fel?
    Last edited by Rigobert; 2004-01-22 at 00:00.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    57
    Respekt
    22
    Du har altså laddat ner ett spel från Internet som var packat i ett splittat rar arkiv. Sedan har du brännt dessa rakt av på en DVD??? Jag skulle rekomendera att du först packar upp dem med ditt favoritprogram för ändamålet (jag använder totalcommander). När du har packat upp dem får du en stor (650 - 4400MB) .iso fil. Denna bränner du men valfritt brännarprogram (jag använder brunatones eller dvddecrypter) på samma sätt som du alltid bränner images. Du väljer altså burn from image eller dyl. i ditt brännarprogram.

    Lycka till och om du har flera frågor så använd förs forumets eminenta sökfunktion!
    "The mind is like a parachute - it only works if it's open."
    - Frank Zappa

    Xbox 1.1 / PCBioxx / WD120GB

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste hålla in powerknappen någon sekund extra när du startar en xbox med Alladinchip.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. live med brända spel
    By virtuase in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-08-24, 17:03
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 20:48
  3. Brända spel och regionsfri dvd
    By zeffa85 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-03-20, 10:14
  4. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 11:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •