Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Hansi: Finns det någon Alt. Lödpunkt till Q på DMS3 V2.0 - V9 Konsoll?

Hansi: Finns det någon Alt. Lödpunkt till Q på DMS3 V2.0 - V9 Konsoll?

Som överskriften säger så har min Q gått förlorad. Ja följde Q så långt ja kunde, men den försvann in i ett chip, när ja försökte få kontakt på andra sidan chippet, men hittade ingen alt lödpunkt till Q. Läste nåt om att man kan löda direkt på nåt chip? Stämmer det? För det måste ju finnas nån alt. Lödpunkt....

Hur mkt tar ni på psxcare för att fixa Q på min nya ps2 ?
    Jag har inte förstört bana o sånt, får bara inte kabeln o fästa, har kört med fluxx o allt sånt. Men utan resultat, tror att själva ringen e skadad o det e för lite metall för att kabeln ska få fäste.

Det där fixar väl ni på 10min ?
    HAr ni tid i helgen ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du kan ha skadat en koppling där banan går från översta lagret på kretskortet in i ett djupare lager. Man kan ju alltid putsa fram en bit av banan och försöka göra en lödning som håller någorlunda, men om signalen måste vidare in i kortet kan det vara kört ändå.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Nu löste det sig.. ja satt i 1h i fixade.. Men nu e det en annan sak som strular..

Ja var lite för hårdhänt med flatkabeln till handkontroll enheten. Dvs en ganska bred flatkabel som sitter med ett flip fäste, man viker upp den o tar ut flatkabeln.

Den saken man vinklar upp för att ta ut flatkabeln gick vissst sönder...

Så nu har ja lite problem att få dit den flatkabeln, ja mätte upp o hade kontakt , men handkontrollen vill inte fungera ändå.
    Alla spela startar upp som dem ska men nu funkar som sagt inte handkontrollen

Går den o byta ut? själva fästet alltså till handkontroll flatkabelns ingång på moderkortet? en brunplastbit typ.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, den är ju skitkul att byta, skiten smälter bara man visar en lödpenna i närheten av den :-)

Men allt går ju om man ger sig fan påt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Men i praktiken så skulle ni kunna göra det åt mig? För nu fick ja ordning på chippet. Bara o få handkontrollen att fungera.

Ja försökte idag igen med limpistol o skit, men funkade inte så bra. Så nu e ja tbx på ruta ett.

Vad e ung pris om ni skulle byta ut det fästet? inkl matrial.

Har ni tid i helgen om man kommer in?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    "limpistol och skit" = "inte säkert vi vill ta i skiten"

Vår vanliga regel gäller, lämna inte in om du inte är beredd att betala upp till 1000:- om vi får det att fungera. Minst 500:- lär det kosta.

Hehe !

Jag prövade bara att lägga på en sträng med lim. men det funkade inte. Så ja tog bort limmet igen.
    Men då vet ja ung vad det kostar!
    Tackar...

Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23
    min den där bruna gick också sönder på min gamla PS2:a, men jag stoppade in flatkabeln rätt, la den bruna plastbiten över och smälte fast den... så den lossnade aldrig mer... och fungerade utmärkt.

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 01:39
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23
  3. Hansi
    By lypsyl in forum Test
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 14:48
  4. HJÄLP HANSI ELLER NÅGON PÅ PSXCARE
    By Erik in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2001-02-21, 22:04