Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Har du problem att flasha X-B.I.T?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Ösd
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Har du problem att flasha X-B.I.T?

    Har ett jäkla problem att få mitt X-B.I.T att gå flasha via USB kabeln, det gick inte ens att formatera.

    Det började ju bra, gick conntecta till chippet utan problem men när man skulle formattera så stannade den (programet låste sig efter ett par minuter) på någonstans mellan block 1-15 (oftast på block 3).
    Efter mycket "om och men" så fick jag höra att det kunde vara XP det berodde på, fast samtidigt att om det va XP som felade så skulle jag inte ens komma åt chippet (nån slags "To busy" ruta skulle komma upp), så jag kollade runt lite eftersom jag kunde connecta till chippet, så mitt problem verkade inte vara XP relaterat.

    Det jag hittade vad att X-B.I.T verkade ha stora kompabilitets problem med nforce chippen (på moderkortet till datorn) så efter jag hade testat hos en polares dator (också med Nforce på) med samma resultat så åkte jag ner till yttligare en polare som har en P4 (tror det sitter ett VIA chip i den) och provade, det funkade på en gång

    Det va många på xbox-scene.com's forum som hade just lyckats med en dator som det inte va nforce på, fast misslyckats med nforce...

    Så mitt tips är att testa om det är därför flashningen/formateringen låster sig, kan vara värt ett försök.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, och ett annat tips är att ha lite is i magen och vänta minst 10 minuter innan du ger upp, många datorer flashar på hur bra som helst men vägrar visa detta på skärmen...tills allt är klart...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Ösd
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    mjo lär mitt står typ 3*30 mins funkade verkligen inte, lampan på chippet slocknade så fort som programmet "hängde sig" så tror inte att mitt fall va ett vänta så går det nog fall =)

    Finns ju säkert många som får det ordnat om dom väntar, men tänkte bara ge ett alternativ ifall det inte ordnar sig =)

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jag har oxå stora problem med att flasha mitt nyinköpta xbit. Och jag kör otroligt nog på ett nforce kort.

    Hur lamt är inte det här. Synd bara att man inte har nån polare i närheten som inte kör med nforce kort.

    Hur ska jag göra för att få det att funka???

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan alltid skicka in chippet + en diskett med det du vill ha flashat på det så fixar vi det och skickar tillbaka.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Thumbs up X B.i.t

    Citat Original inlägg av Rhaos
    Har ett jäkla problem att få mitt X-B.I.T att gå flasha via USB kabeln, det gick inte ens att formatera.

    Det började ju bra, gick conntecta till chippet utan problem men när man skulle formattera så stannade den (programet låste sig efter ett par minuter) på någonstans mellan block 1-15 (oftast på block 3).
    Efter mycket "om och men" så fick jag höra att det kunde vara XP det berodde på, fast samtidigt att om det va XP som felade så skulle jag inte ens komma åt chippet (nån slags "To busy" ruta skulle komma upp), så jag kollade runt lite eftersom jag kunde connecta till chippet, så mitt problem verkade inte vara XP relaterat.

    Det jag hittade vad att X-B.I.T verkade ha stora kompabilitets problem med nforce chippen (på moderkortet till datorn) så efter jag hade testat hos en polares dator (också med Nforce på) med samma resultat så åkte jag ner till yttligare en polare som har en P4 (tror det sitter ett VIA chip i den) och provade, det funkade på en gång

    Det va många på xbox-scene.com's forum som hade just lyckats med en dator som det inte va nforce på, fast misslyckats med nforce...

    Så mitt tips är att testa om det är därför flashningen/formateringen låster sig, kan vara värt ett försök.
    ................

    japp stämmer nforce funka inte så bra i hop så se till att ha nåt annat i pc burken är ett bra tips annas anser ja att X B.I.T är det bästa chip ja provat har provat alladin advance, x-ecuter 2 både lite och pro men anser att X B.I.T är bättre har dock ej provat xenium så kan ej uttala mig om detta.

    MVH. FRASSIC

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Problem att formatera X-B.I.T

    Det kan hända att denna lösning redan har postats. I så fall ber jag om ursäkt.

    Jag köpte X-bit chippet för ett par dagar sen och glad skuttade jag hem och installerade det. Till min stor fasa gick det inte att formatera, precis som ni skriver här så hängde det sig efter ett par blocks.

    Testade runt lite och slet mig i håret, och till slut så bestämde jag mig för att testa ett annat os än XP.

    Installerade Win2000 och det gick klockrent på första försöket.
    Har flashat om det ett par gånger för att vara säker på att den funkar, och det är inga problem.

    ./PurpleHaze

  8. #8

    Wink Eventuell LÖsning

    Hej Hade Stora Problem Med Flasningen Var Tvungen Att Starta Xp Med Usb Kabelen I Men HÄmtade NÅgra SmÅ Uppdates (xp) Samt Ändrade InstÄllningarna I Bios FrÅn Higespeed (jÄttemÅnag)mb Till Full Speed 12 Mb (usb2) Samt Hid InstÄllningarna. GÅr Nu Kanon Även VÄrt Att Prova Är Att KÖra Xbitflash-appsen PÅ Win2000 Komp-lÄget Lycka Till Ps Tror Alla Sifror Är RÄtt Men Inte SÄker
    Xbox 1.5xenium os 2.01 Detta står här så jag
    160 gb samaung lättare kan få hjälp
    samsung dvd
    x2.4983.06 du har väl kollat

    http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62


    sökfunktionen högst upp på sidan är bra

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Kanon...

    Det var det jag testade att göra på min burk med, men mitt sketna Asus MB kunde inte justera dom parametrarna...
    Och när jag testade win2k kompatibelt läge dog flashprogget direkt.

    Bra att veta hur man skall göra utan att behöva installera w2k...
    (Om man kan ändra usb-hastigheter)
    ./PurpleHaze

  10. #10
    prova att ha usbkabelen i från det att du bootar datorn får då kontakt kan skriv mm men ej connekta igenmen det kommer inte så många bios så det kan man leva med
    Xbox 1.5xenium os 2.01 Detta står här så jag
    160 gb samaung lättare kan få hjälp
    samsung dvd
    x2.4983.06 du har väl kollat

    http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62


    sökfunktionen högst upp på sidan är bra

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Detta skriver dms3.
    We tracked down the problem and we will have a patch ready for you latest on monday the 13th. Unfortunately we will have to reprogram the USB-controller of the X-B.I.T if you are using Windows®XP together with a chipset which is causing the PC-Flash software to lock up. If that is the case please send back your X-B.I.T to your supplier, we will reprogram/exchange all devices quickly. We are sorry for the inconvenience but please be aware that we designed our product according to the official USB standards and that the problem is not caused by us however some PC hardware manufacturers do not go inline with those standards.

    If you are using Windows®XP and if you have problems with the PC-Flash software please let us know the type of chipset and PC-mainboard you are using. Rest assured that we will offer support through our distributors and reslove all issues
    Jag lyckdes till slut att flasha bioset genom att åka till en vän 4mil bort, emn måste jag göra det eller skicka in chippet till er så fort jag ska göra något?

    Hansi, hur ska man gå tillväga framöver. Jag ska väl inte behöva köpa nytt moderkort samt nytt op bara för att kunna flasha chippet?
    Last edited by Yggdrasill; 2004-03-10 at 14:03.

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Kanon...
    Nu så vet vi exakt vad det är...
    Blir nog att hålla sig till win2k...
    Inte så att man orkar pilla loss chippet, åka och byta det, och sen pilla in det igen...

    Men tack för infon. Kommer nog att hjälpa många.

Liknande diskussioner

  1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  2. Problem att flasha Xecuter 2.1 via dator
    By Humpe in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-07-04, 20:26
  3. Installationsanvisning Multi-X 4-in-one version 10.0
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-05-30, 14:51
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  5. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •