Har ett jäkla problem att få mitt X-B.I.T att gå flasha via USB kabeln, det gick inte ens att formatera.
Det började ju bra, gick conntecta till chippet utan problem men när man skulle formattera så stannade den (programet låste sig efter ett par minuter) på någonstans mellan block 1-15 (oftast på block 3).
Efter mycket "om och men" så fick jag höra att det kunde vara XP det berodde på, fast samtidigt att om det va XP som felade så skulle jag inte ens komma åt chippet (nån slags "To busy" ruta skulle komma upp), så jag kollade runt lite eftersom jag kunde connecta till chippet, så mitt problem verkade inte vara XP relaterat.
Det jag hittade vad att X-B.I.T verkade ha stora kompabilitets problem med nforce chippen (på moderkortet till datorn) så efter jag hade testat hos en polares dator (också med Nforce på) med samma resultat så åkte jag ner till yttligare en polare som har en P4 (tror det sitter ett VIA chip i den) och provade, det funkade på en gång
Det va många på xbox-scene.com's forum som hade just lyckats med en dator som det inte va nforce på, fast misslyckats med nforce...
Så mitt tips är att testa om det är därför flashningen/formateringen låster sig, kan vara värt ett försök.
Bookmarks