Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: ps2 reality media player

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    ps2 reality media player

    Har läst att ps2 reality media player fungerar på alla maskiner bara man har någon form av chip, alltså det behövs ej dms3. I tron om detta gjorde jag precis som det står i installationsanvisningen för programmet meN det fungerade ej, den kan inte läsa skivan. Det är inte skivans fel för jag brände en till och det fungerade inte det heller Har ett Magic V kort. Ska det fungera med mitt chip och i så fall hur gör man?? /Kalasa

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    54
    Respekt
    21
    du behöver ju dev-saken som man startar med trekant med dms3 ... tror inte det funkar att installera på ditt memory card ... men det går säkert att bara öppna den

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Cool DivX med chippad PS2:a

    Jag har faktiskt använt en tidigare variant av PS2 Reality eller vad den nu heter. Jag har ett messiah 1 i min burk och jag körde filmen chicken run som vad codad i 3.11(kom inte ihåg vilken 3.11 variant det var)
    Hur som helst så spelades den upp men jag var tvungen att ha bränt filmen på samms skiva som media spelaren. Eftersom filmen hackade lite så struntade jag i att prova fler filmer. Har försökt att leta igen programmet jag använde för att prova med man jag hittar det inte någonstans.

    Miklosoft

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    Umeå
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Hur installerade Du media playern? Var det via nätverkskortet man måste köpa till? Och hur se'n då? Mounta i wondows som nätverksenhet och insallera så?

    Hur får man playern?

    /A

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    Miklosoft:
    media spelaren 1.50 funkar felfritt.
    den första som jag misstänker att du provade var en beta.


    caiaphas:

    zippa upp filerna, gör en ny cd skiva i nero. dra över filerna, bränn. starta skivan med ps2an, välj load from cd. sedan kommer det upp språk inställningar, välj det som passar dig och tryck på start. tryck på ejekt och sätt i din film (kan ligga på cd eller dvd) tryck på browser och välj din avi fil.
    poppa lite popcorn och njut av filmen.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    Umeå
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Kan spela upp VCDs och DIVXar med den spelaren?

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    divx, xvid. mp3, bilder. vcd och mpg fungerar ej.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    54
    Respekt
    21
    du installerar genom att trycka på select i meny:n (för develuption eller va det heter i dms3 (du installerar det genom att bara sätta i cd skivan till det)) funkar utan problem

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 36
    Senaste inlägg: 2005-10-11, 18:47
  2. Reality Media Player 1.5
    By ps2asker in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-17, 07:30
  3. Divx film i ps2 reality media player (igen)
    By ps2asker in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-03, 19:38
  4. DivX Film i PS2 Reality Media Player
    By ps2asker in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-23, 21:54
  5. Guide för DVD-backup
    By bisterfinnen in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2003-06-12, 17:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •