Hur länge ska man behöva vänta på det där j*vla NEO4 som aldrihg verkar bli helt färdigt. Vad jag har förstått så ska man vänta på NEO4 om man vill vara mer säker på om det ska funka.
Hur länge ska man behöva vänta på det där j*vla NEO4 som aldrihg verkar bli helt färdigt. Vad jag har förstått så ska man vänta på NEO4 om man vill vara mer säker på om det ska funka.
Johan
Den enda riktiga förbättringen med NEO4 är att man slipper swappa igång PS2 kopior.
c:a 30 anslutningar att löda...
Släpps väl i mitten av oktober eller så.
NEO 2.2 + AR2/DVD region X fungerar faktiskt helt OK.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Du får inte glömma att den kommmer att kunna spela reg1 (ntsc) filmer på en reg2 (pal) enhet också.<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Hansi:
Den enda riktiga förbättringen med NEO4 är att man slipper swappa igång PS2 kopior.
</font>
Och då att man kommer att slippa all den här satans swappningen är ju ett jätte plus.
Så om du frågar mig så tycker jag att det är värt denna sega väntan.
------------------
Some people are alive only because it´s illegal too shoot them!!
//MjKORF
[This message has been edited by MjKORF (edited 05 September 2001).]
Regionschip har vi ju redan, och använder man DVD Region X som bootskiva så behöver man ju inte ens regionschipet.
Men jag håller med om att det är ett stort plus att slippa swappa ps2 kopior. Men det är som sagt den huvudsakliga förbättringen mot NEO 2.2.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Dom jobbar ju på att får igång orginal import. Och det är ett STORT plus om dom skulle få det...
[This message has been edited by ktd (edited 05 September 2001).]
Jo som sagt, man sitter o väntar på att det ska släppas!
Hoppas man får valuta för pengarna och väntan då!
Men är det någon som vet hur fan skiten ska monteras? Är det samma som Neo2 att man ska löda in de?
För jag hörde nåt rykte om att man inte behövde det, men det stämmer kanske inte?
Det skall lödas med c:a 30 kablar...
Men det finns väl ett multi-x som man sätter i usb:n, kan man inte utveckla den så man slipper riskera att löda sönder ps2burken
Johan
Är inte speciellt imponerad av NEO4. För det priset och med den avancerade installationen borde utvecklarna ha lagt med möjligheten att spela importerade original PS2 spel också. Innan den funktionen (vilket IMO är den absolut viktigaste) finns tänker iallafall inte jag skaffa nåt modchip.
[This message has been edited by Robert (edited 11 September 2001).]
Ja då kan du nog få vänta länge, för det kommer nog knappast aldrig att hända.
Johan
Jodå, det lär komma sådana funktioner. Det finns ju redan ORIGACHIP för japanska maskiner, som BARA klarar original import (ej kopior). Det chippet skall iofs gå att kombinera med swap-chip för att få igång kopierade spel.
Det är bara att inse att PS2 är många gånger mer avancerad en PS1, så det tar ett tag att sätta sig in i var och hur saker och ting händer när ett spel startas.
Enligt playstationchips.com är det redan på gång... Och jag har inget emot att vänta, för det är den enda funktionen jag egentligen behöver. Spela original eller brända PSX-spel? Jag har redan en moddad PSone till det. DVD? Jag har redan en regionsfri DVD till det. Det jag nu "behöver" är en PS2 som jag kan spela både amerikanska och europeiska spel på. Ser man det så så är NEO4 en i det närmaste vansinnigt dum och dyr investering.<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by johanp81:
Ja då kan du nog få vänta länge, för det kommer nog knappast aldrig att hända.</font>
Ja, vill du inte spela kopierade spel har du ingen användning för NEO4. Som det ser ut kommer nästa lösning vara en kombination där man monterar både NEO4 och ORIGA chipen.
Men med Neo4 (med Neo2 & 2.2 oxå) kan du ju spela importerade spel. Köp ett Ps2 spel fråm tex USA. Bränn (eller ripa om det är ett DVD spel) om det och sen är det ju bara spela så fingrarna glöder...<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Robert:
Enligt playstationchips.com är det redan på gång... Och jag har inget emot att vänta, för det är den enda funktionen jag egentligen behöver. Spela original eller brända PSX-spel? Jag har redan en moddad PSone till det. DVD? Jag har redan en regionsfri DVD till det. Det jag nu "behöver" är en PS2 som jag kan spela både amerikanska och europeiska spel på. Ser man det så så är NEO4 en i det närmaste vansinnigt dum och dyr investering.
</font>
[This message has been edited by ktd (edited 14 September 2001).]
Jag har pratat med utvecklaren av "messiah" chipet, han har redan ett chip i labbet som klarar original import. Men han kommer inte släppa sitt chip innan han fått igång dvd-kopior (hembrända, hongkongpressade) utan krav på swaptrick.
Hur gör man när man rippar?
Finns det något program eller man gör det manuellt? Kanske finns någon bra sidan som man kan läsa om det på?
Jag skulle gärna vilja lära mig men vet ej hur?
Hör av er ifall ni vet hur man gör!
Tacksam för svar
www.psxcopyworld.com är ganska bra
www.megagames.com har oxå bra info och rip info...
Rippa, bränna etc. etc. För mycket jobb. Jag har inte ens en DVD i datorn till att börja med... Köper jag spelet och har ett chip så vill jag kunna köra det med en gång utan patchar och swappar och så vidare. Och eftersom det är ett chip på gång, så kan jag tänka mig att vänta lite till och lägga pengarna på ett chip som gör exakt det jag vill. Hade NEO4 kostat 400-500 spänn så är det en sak, men nu kostar det tre gånger så mycket, utan att göra det jag verkligen vill att det skall göra.<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by ktd:
[B] Men med Neo4 (med Neo2 & 2.2 oxå) kan du ju spela importerade spel. Köp ett Ps2 spel fråm tex USA. Bränn (eller ripa om det är ett DVD spel) om det och sen är det ju bara spela så fingrarna glöder...
[B]</font>
Tråkigt för dej att du tycker så för du går miste om en massas bra spel som kommer bra mycket tidigare i Japa & USA. Men om man inte har råd eller kunskapen så förstår jag att man vill ha ett chip som klarar ALLT inkl. koka kaffe...<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Robert:
Rippa, bränna etc. etc. För mycket jobb. Jag har inte ens en DVD i datorn till att börja med... Köper jag spelet och har ett chip så vill jag kunna köra det med en gång utan patchar och swappar och så vidare. Och eftersom det är ett chip på gång, så kan jag tänka mig att vänta lite till och lägga pengarna på ett chip som gör exakt det jag vill. Hade NEO4 kostat 400-500 spänn så är det en sak, men nu kostar det tre gånger så mycket, utan att göra det jag verkligen vill att det skall göra.</font>
Jo, det är lite irriterande att behöva vänta. Enda orsaken till att jag chippade min psx var för att jag tröttnade på väntetider (resident evil 2 hade en väntetid på 4 månader mellan USA-release och europa-release) och spel som aldrig släpptes (ff tactics, xenogears, parasite eve, tactics ogre). Men än så länge är det ingen fara. Spelen som släpps i USA verkar masa sig över hit i hyfsad takt. Fast det förstås - om Xenosaga bara släpps i USA så får jag vidta desperata åtgäder...
Bookmarks