Jag fick mitt messiah 2 pro idag och började lira lite lätt. Testade en backup på ett spel och det funkade fint. Testade en till backup, och fick svart skärm. Provade reseta/slå av på reset, men blev tvungen att bryta strömmen. Slog på PS2an igen och fick då genast problem med att starta backuper. Får den klassiska "insert psx/ps2 format disc" skärmen. Original-spel funkar fint.
Så jag började rota runt i dessa forum lite efter en möjlig lösning... kom över FAQ delen rätt snabbt och hittade detta:
De linjer som är i bold funkar ej för mig. När jag väl slagit av min PS2a med hjälp av att hålla inne reset-knappen så kan jag endast slå på det genom att trycka på eject, ej reset. Bryter jag strömmen så funkar reset-knappen första gången endast, och bara genom att trycka på den (ej hålla inne).Har man Messiah 2 PRO installerat:
Stäng av din PS2 genom att trycka på reset i 2-3 sekunder.
Starta din PS2 genom att trycka reset i c:a 2-3 sekunder (tills den blå lampan tänds)
Nu kan du spela PS1 spel och se DVD-filmer...
Skall man återgå till "PS2-läge" så måste man stänga av PS2:an helt (reset i 2-3 sekunder), det räcker inte med ett snabbt reset.
Vill man stänga av Messiah 2 PRO helt så stänger man av PS2 med resetknappen intryckt 2-3 sekunder, sedan startar man med resetknappen intryckt tills den blå lampan tänds + 5 sekunder till.
Lite besviken, verkar som att chippet helt blivit "avslaget" och jag inte kan få på det igen.
Bookmarks